دادستان تهران: نمی‌توان برای همه خانواده‌ها در کشور مامور گذاشت

شنبه, 20ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

عباس جعفری دولت‌آبادی می‌گوید نمی‌توان برای همه خانواده‌ها و افراد در کشور «مامور» گذاشت٬ اقدامات «سلبی» در زمینه حجاب در ایران بی‌نتیجه بوده و در صورتی که «عفاف در تهران طنین‌انداز» شود٬ سایر شهرها نیز از پایتخت «الگو» خواهند گرفت.

به گزارش روز شنبه (۲۰ شهریور) خبرگزاری رسمی بسیج (بسیج پرس)٬ دادستان تهران این اظهارات را در نشست «آسیب‌های اجتماعی» با موضوع «عفاف و حجاب» در دادستانی تهران بیان کرده است.

آقای دولت‌آبادی در این نشست اذعان کرده که جمهوری اسلامی هم «همانند دیگر کشورها با مصادیق متعدد آسیب‌های اجتماعی» روبرو است.

وی از جمله این مصادیق را «افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق، روابط غیرمتعارف پیش از ازدواج، مصرف مشروبات الکلی، اعتیاد، تبلیغ سبک زندگی غربی، کاهش سن اعتیاد، تفریحات غیرسالم، فیلم‌های مبتذل و مستهجن و ازدواج سفید» عنوان کرده است.

دادستان تهران افزوده یکی از «راهکارهای مؤثر در مبارزه با آسیب‌ها توجه به عفاف ورزیدن در جامعه است» و «عفاف باید شعار جامعه‌ اسلامی- ایرانی» شود.

وی گفته که «نمی‌توان برای همه افراد و خانواده‌ها مأمور بگذاریم٬ ولی می‌توان با دعوت آن‌ها به عفاف بسیاری از آسیب‌ها را مهار کرد.»

این مقام مسئول با بیان «بی‌نتیجه بودن اقدامات سلبی در حوزه عفاف» نیز گفته که «ما هم معتقد به اقدامات ایجابی می‌باشیم… اما این اعتقاد مانع از انجام اقدامات سلبی نیست٬ به این شرط که اقدامات ایجابی در حد وسیع؛ و اقدامات سلبی در حد ضرورت انجام گیرد.»

وی در عین حال از ضرورت «توسعه‌ اقدامات ایجابی و محدود کردن اقدامات مقابله‌ای به حد ضرورت و تمرکز بر روی مراکز تولید لباس‌های مبتذل» سخن گفته است.

جعفری از پلیس خواسته وضعیت اماکنی که تحت عنوان «برند»٬ لباس‌های «غیرمجاز و نامناسب» ارائه می‌دهند را بررسی کند و از وزارت صنعت و معدن هم خواسته در زمینه صدور مجوز برای اماکن عرضه‌کننده لباس‌های خارجی دارای برند٬ «دقت» به خرج دهد.

دادستان تهران همچنین خواستار نظارت وزارت ارشاد بر نحوه فعالیت مزون‌های لباس به ویژه‌ مزون‌هایی که «لباس‌های غیرمتعارف عرضه می‌کنند»٬ شده است.

وی با بیان اینکه «اصلاح وضعیت شهر تهران می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد»٬ گفته در صورتی که «پیام عفاف در پایتخت طنین انداز شود، این موضوع به سایر شهرها نیز تسری خواهد یافت.»

جعفری برای ترویج «عفاف» و تغییر «فضای فکری مردم»٬ خواستار استفاده از تبلیغات شهری و بیلبوردها شده و در این زمینه به سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و شهرداری تهران توصیه کرده از ظرفیت تبلیغات شهری به خوبی استفاده کنند.

با آنکه پلیس جمهوری اسلامی باوجود صرف هزینه‌های هنگفت و طرح‌های متعدد موفق با مقابله با آنچه «بدحجابی» می‌نامد٬ نشده٬ کماکان به این روند ادامه می‌دهد.

تغییر سبک زندگی در ایران و گرایش به سبک زندگی غربی و افزایش حضور اجتماعی زنان نسبت به گذشته٬ چهره بسیاری از شهرهای بزرگ کشور را تغییر داده و برای نیروهای نیروهای انتظامی در زمینه اعمال اقدامات «سلبی» محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

نظامیان و روحانیون حاکم بر ایران٬ «بدحجابی» را پدیده‌ای «سیاسی» می‌نامند و به همین دلیل خواستار مقابله با آن هستند.

ناصر مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید قم پیش از این گفته بود که «باید با موج ضدحجاب مقابله شود؛ زیرا حجاب یک مسأله سرنوشت ساز و مهم است و امروز جنبه سیاسی، مبارزاتی و دهن کجی به نظام نیز پیدا کرده‌ است.»
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.