بازگشت به اعصار گذشته: زندان رجایی شهر برای “قطع دست” یک زندانی آماده میشود

یکشنبه, 21ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

ghaate-dast-300x191

محمدرضا فرحناک، زندانی که با اتهام سرقت از ۱۸ سال پیش در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود، پس از این همه سال با خطر اجرای حکم قطع دست روبروست. به این زندانی از اجرای احکام این زندان اطلاع داده شده سه‌شنبه هفته جاری حکم حدی قطع ید وی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به محمدرضا فرحناک زندانی زندان رجایی‌شهر کرج اطلاع داده شده حکم حدی قطع ید وی سه‌شنبه هفته جاری اجرا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “پیش از این چندبار محمدرضا را برای اجرای حکم قطع ید برده بودند اما هربار این حکم اجرا نشد.”

این منبع مطلع با اشاره به این‌که آقای فرحناک از ۱۸ سال پیش با اتهام سرقت در زندان نگهداری ‌می‌شود در مورد مدت حبس وی توضیح داد: “حکم حبس وی حدودا ۱۲ سال بود اما از شش سال پیش به دلیل این حکم حدی قطع ید آزاد نشده و بعد از این‌همه سال به تازگی از اجرای احکام به وی اطلاع داده شده که سه‌شنبه همین هفته این حکم در زندان اجرا خواهد شد.”

منبع نزدیک به محمدرضا فرحناک درپایان تاکید کرد: “چگونه یک زندانی را این‌همه سال نگه‌ داشته اند و تازه می‌خواهند این حکم را اجرا کنند؟ چرا این حکم مدت‌ها قبل اجرا نشده است؟”

محمدرضا فرحناک در حال حاضر در اندرزگاه هفت زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.