ادامه تجمعات کارگران قند فسا، صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)، شهرداری رابر و سد تنگ سرخ یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

دوشنبه, 22ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران قند فسا مقابل کارخانه و فرمانداری ویژه

بعدازظهر امروز۲۱شهریور، کارگران کارخانه قند فسا مقابل این کارخانه و فرمانداری ویژه این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اما جالب است که در تجمع امروز نمایندگان ۱۸۰ کارگر فصلی کارخانه قند فسا، بازهم فرهاد خوشنیت، مدیر حراست فرمانداری ویژه فسا، تنها مسؤولی بود که به جمع کارگران آمد.

کارگران به عدم حضور فرماندار یا نماینده قانونی وی در بین خود اعتراض داشته و مسؤولان حراست را بهعنوان نماینده فرماندار، به رسمیت نمیشناسند.
به گزارش۲۱شهریورفارس،این بار چندم است که کارگران فصلی این کارخانه دست به اعتراض و تجمع میزنند و آخرین تجمع آنها چهارشنبه دهم شهریورماه جاری بود که مدیر حراست فرمانداری به آنها قول رسیدگی به مشکلات را داد.

اما جالب است که در تجمع امروز نمایندگان ۱۸۰ کارگر فصلی کارخانه قند فسا، بازهم فرهاد خوشنیت، مدیر حراست فرمانداری ویژه فسا، تنها مسؤولی بود که به جمع کارگران آمد.

در این تجمع نمایندگان کارگران به عدم ارسال نامه کارگران فصلی کارخانه قند فسا به مسؤولانی ازجمله نماینده شهرستان فسا در مجلس،نماینده ولیفقیه در این شهرستان، فرماندار ویژه فسا، رئیس کارخانه قند فسا و رئیس سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع، اعتراض داشتند.

این سؤال مطرح میشود که چرا فرماندار ویژه شهرستان فسا، رغبتی برای حضور در جمع کارگران آسیب دیده که از کمترین حقوق نیز برخوردار نبوده از خود نشان نمیدهد و تنها مدیر حراست فرمانداری را برای پایان دادن به اعتراض کارگران، به نمایندگی میفرستد؟ و یا شاید در اصل این تجمعات به گوش فرماندار نمیرسد و با تدبیر حراست جمع شده و صدایی نیز بلند نمیشود!

کارگران به عدم حضور فرماندار یا نماینده قانونی وی در بین خود اعتراض داشته و مسؤولان حراست را بهعنوان نماینده فرماندار، به رسمیت نمیشناسند.

***
تجمع کارکنان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) دراعتراض به اخراج وجابجایی مقابل استانداری اصفهان

امروز۲۱شهریور، جمعی از کارکنان صنایع هواپیماسازی ایران در اعتراض نسبت به اخراج و انتقال برخی ازکارکنان هسا دست به تجمع مقابل استانداری اصفهان زدند.

یکی از کارکنان اخراج شده هسا گفت: در چهار ماهه اخیر حدود ۳۰۰حدود نفر اخراج و بیش از ۸۰ نفر به زرینشهر و جاهای دیگر منتقل شدند.

به گزارش۲۱شهریورفارس،تجمعکنندگان که جمعیتشان به ۴۰ نفر میرسد شامل دو دستهاند، عدهای که اخراج شده و نسبت به این موضوع معترض هستند و برخی دیگر که نسبت به نحوه جابجایی و انتقالشان شکایت دارند.

«جابجایی و اخراج بدون رضایت و حمایت!»، «معیشت ما چی میشود» و «در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، پاداش ۱۰ سال کار در صنایع هواپیماسازی با اخراج داده نمیشود» از جمله شعارهایی است که تجمعکنندگان بر روی پلاکاردهای خود نوشته اند.

یکی از کارکنان اخراج شده هسا گفت: در چهار ماهه اخیر حدود ۳۰۰حدود نفر اخراج و بیش از ۸۰ نفر به زرینشهر و جاهای دیگر منتقل شدند.

وی افزود: به کارکنانی که منتقل شدند وعده افزایش حقوق، انعقاد قرارداد پنج ساله با وزارت دفاع و تسهیلات دیگر همچون مسکن داده شده که به دلیل عدم تحقق این وعدهها امروز در این محل حاضر شده ایم.

این کارمند سابق هسا با تأکید بر اینکه مسؤولان امر پاسخگو نیستند ادامه داد: دو هفته قبل که سردار دهقان، وزیر دفاع به اصفهان سفر کرد از عدم اخراج کارکنان خبر داد و گفت «ما کارکنان خود را اخراج نمیکنیم و حتی زمانی که آنها از فعالیت مستقیم خارج میشوند شرایطی را برایشان فراهم میکنیم تا این عدم حضور را به عنوان شکست در استمرار زندگی خود تلقی نکنند».

وی خاطر نشان کرد: پس از صحبتهای اخیر وزیر دفاع نیز اتفاق جدیدی نیفتاده و کارکنان منتقل شده نیز پس از اینکه با عدم تحقق وعدهها مواجه شدهاند تصمیم به تجمع مقابل استانداری گرفتند.

***
اعتصاب کارگران شهرداری رابر دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان

امروز۲۱شهریور، کارگران شهرداری رابر در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ۲۱شهریورصبح رابر،در پی اعتصاب کارگران شهرداری رابر و دست کشیدن از کار ، با حضور شهردار و رئیس شورای شهر رابردر بین اعتصاب کنندگان ، رضا مهدیپور از پرداخت یک ماهه حقوق کارگران شهرداری رابر درصبح امروز خبر داد و افزود: کارگران این شهرداری قریب ۲ماه و۲۱روز حقوق معوقه دارند.

وی گفت: شاغلین و کارگران این شهرداری حقوق ماههای تیر ومرداد و۲۱روز از شهریور ماه را دریافت نکردند.

مهدی پور با بیان اینکه سعی می شود درآبانماه حقوق پرداخت شود قول قطعی نداد وگفت: قولی نمی دهم که محقق نشود.

وی گفت: تاکنون کارگران این شهرداری تعطیل کاری و ماموریت دریافت کردند ومابه التفاوت حقوق ۱۰-۱۵نفر از کارمندان رسمی شهرداری سند خورده وآماده پرداخت می باشد .

نماینده کارگران شهرداری رابر نیز در حین گفتگو با شهردار و رئیس شورای شهر رابربا بیان اینکه شهرداری رابر ۷۰ نفر نیرو دارد گفت: قریب ۳۰نفرازشاغلین ۴ماه حقوق از سال ۹۲وکلیه کارگران ۳ماه حقوق از سال ۹۵معوقه دارند وما در طول ۸سال اخیر فقط ۱ماه اضافه کار دریافت کردیم و هیچگونه اضافه کار ، پول لباس که طبق قراردادکارگری باید هرسال دومرتبه پرداخت شود و مابه التفاوتی دریافت نکردیم.

یکی دیگراز شاغلین این شهرداری گفت: به جرات می توانم بگویم ۸۰درصد کارگران شهرداری در ۶-۷ماه اخیر موفق به خرید گوشت قرمز برای خانواده خود نشدند.

یکی دیگر از کارگران گفت: آیا پرداخت یک ماه حقوق در اوج بازگشایی مدارس که از این حقوق بعد از پرداخت اقساط و بدهی به بانکها حتی پول نانی هم نمی ماند دردی از کارگر مظلوم و خانواده اش دوا می کند.

دیگری گفت: ما با توجه به اینکه پدرم حدود ۳۰سال کارگر شهرداری بود همیشه گرسنه بودیم الان متوجه شده ام که اگر من هم در شهرداری بمانم فرزندان من همیشه گرسنه خواهند بود.

یکی دیگر از کارگران این شهرداری با اشاره به اینکه از سال ۸۶ در شهرداری رابر قراردادی کارکرده ام گفت: به مدت ۴ماه است که اخراج شده ام و با توجه به اینکه اوج توانم را در شهرداری صرف نموده ام دیگر قادر به کار در جایی نمی باشم که مشکلات بسیاری دارم و خواهان برگشت به کار هستم.

در پایان هم کارگران این شهرداری بالاتفاق با اشاره به اینکه ما قبل از اینکه شاغل شهرداری باشیم ، شهروند رابر هستیم وخانواده های ما نیازمند امکانات تفریحی و عمرانی هستند خواستار نگاه ویژه مسئولین استانی به شهرداریهایی همانند رابر شدند.

***
ادامه تجمعات اعتراضی کارگران سد تنگ سرخ یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۱۵ ماه حقوق

عصرامروز۲۱شهریور، کارگران سد تنگ سرخ یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت ۱۵ماه حقوقشان دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.
به گزارش۲۱شهریور فارس ، جمعی از کارگران سد تنگ سرخ یاسوج عصر امروز برای چهارمین بار با تجمع در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات ۱۵ ماهه خود شدند.

یکی از این کارگران در همین خصوص بیان کرد: از اوایل سال ۹۴ تا تاریخ ۳۰ خرداد که این کارگاه تعطیل شده هیچ گونه حقوق و مزایایی به ما پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه زندگیش به سختی میگذرد، افزود: به اداره کار، آب منطقهای و هر ادارهای که لازم بود مراجعه کردم اما هیچ کس پاسخگوی مشکلات ما نیست.

وی با اشاره به اینکه مستاجر است، گفت: فرزندانم دانش آموز و دانشجوهستند و در آستانه شروع مدارس از من توقع دارند اما با دست خالی نمیتوانم مایحتاج فصل مدارس فرزندانم را تأمین کنم.

وی در پاسخ به اینکه میزان مطالبات کارگران این سد چقدر است، افزود: مطالبات کارگران از این سد ۱۲ میلیون تا ۳۵ میلیون است.

یکی دیگر از کارگران معترض بیان کرد: چند ماه گذشته برای مطالبه حقوقمان در جلوی استانداری تجمع کردیم که مسؤولان استان به ما گفتند بعد از سفر رییس جمهور اعتبارات به این پروژه تزریق میشود.

وی گفت: نزدیک به یک ماه از سفر رییس جمهور به استان میگذرد و تاکنون مطالبات ما پرداخت نشده و کسی هم پاسخگوی ما نیست.

یکی دیگر از این کارگران با اشاره به اینکه به خاطر وضعیت مالی که داشتم مانع حضور فرزندم در مسابقات رباتیک شدم، گفت: عدم پرداخت مطالبات از سد تنگ سرخ موجب شد مانع ادامه تحصیل فرزندم شوم.

وی یادآور شد: ۱۵ ماه است که حقوق و مطالبات کارگران سد تنگ سرخ پرداخت نشده که اگر مسؤولان جواب قانع کنندهای به ما ندهد برای رفع مشکلاتمان به تهران مراجعه میکنیم.

این کارگر تشریح کرد: در تجمع قبلی معاون عمرانی استاندار گفت ۱۲ میلیارد به این پروژه اختصاص یافته اما به ما از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون پرداخت شد و تاکنون به ما پولی پرداخت نشده است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.