مطهری: خطا در جمهوری اسلامی باید آشکار گفته شود

جمعه, 26ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران در واکنش به انتقادها از موضع‌گیری‌اش درباره فایل صوتی آیت‌الله منتظری و اعدام‌‎های سال ۱۳۶۷ در ایران، گفته است که به اعتقاد او “خطا در جمهوری اسلامی باید به صورت آشکار گفته شود تا نظام اصلاح شود”.

آقای مطهری در پاسخ به انتقادهای ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مجلس، نوشته است که “با این تیپ دوستان در اصل دفاع از انقلاب مشترکیم ولی در نحوه دفاع اختلاف داریم”.

به نوشته آقای مطهری “برخی از این‌ها اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند و یک وجود ملکوتی برای نظام قائلند برخی دیگر معتقد به خطا هستند اما می‌گویند نباید به صورت آشکار گفته شود چون موجب تضعیف نظام است”.

آقای حسن بیگی چند روز پیش در اعتراض به واکنش آقای مطهری به موضوع اعدام‌های سال ۱۳۶۷ گفته بود که از آقای مطهری انتظار می‌رود “مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کند و چنین قائله‌ای برپا کند”.

او گفته بود که آقای مطهری نایب رئیس مجلس است و اظهاراتش را “به عنوان سندی علیه جمهوی اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی استفاده می کنند”.

در پی انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری در باره اعدام‌های سال ۱۳۶۷، آقای مطهری روز ۶ شهریور در نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت فعلی و عضو هیئت سه نفره اعدام‌های سال ۱۳۶۷ “کتمان خطاهای احتمالی” در جریان این اعدام‌ها را نادرست خوانده و خواستار توضیح آقای پورمحمدی شده بود.

این نامه در همان زمان هم باعث اعتراض بعضی نمایندگان شد که خواهان برکناری آقای مطهری از نایب رئیسی مجلس بودند.

آقای مطهری در پاسخ به اعتراض نمایندگان گفت که نایب رئیسی مجلس “هیچ ربطی به این ندارد که حرف حق را نزنیم”.

او امروز هم در جوابیه خود نوشته است که “باید خطاها به صورت آشکار گفته شود تا تکرار نشود و نظام اصلاح گردد و به نظر من راه درست همین است مگر مواردی که با اقدام پنهان اصلاح می‌شود که بسیار اندک است”.

آقای مطهری از جمله نمایندگانی است که بارها به دلیل صراحت در انتقاد از آن چه مواضع یا سیاست‌های نظام خوانده می‌شود، مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته است.

از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.