ریزگردهای نمکی در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه به سلماس رسید

جمعه, 5ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

سونامی نمک، تازه ترین پدیده ناشی از خشکسالی دریاچه ارومیه است که اکنون به مرز هشدار رسیده و به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست اگر اقدام عاجلی نشود، غبار سونامی پس از در نوردیدن استانها و شهرهای اطراف به استان های البرز و تهران هم می رسد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی دو ماه گذشته اکثر شهروندان دراین شهرستان از چشم درد ناشی ازغبارو ریزگردهای نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه رنج میبرند وخطرات جدی سلامت مردم در این شهرستان را تهدید میکند.

همچنین کمیسیون بهداشت و درمان هشدار داده ، تنفس ریزگردهای نمکی فوق‌العاده خطرناک است و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های ریوی و بیماریهای چشم و پوستی شود.

با اشاره به عوارض خشک شدن دریاچه ارومیه و خطراتی که می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند، متاسفانه تاکنون هیچ فعالیت عملی برای نجات دریاچه ارومیه انجام نشده است.

مسؤولان سازمان حفاظت محیط‌ زیست تا‌کنون هیچ راهکار جدی و اجرایی برای نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن نداشته‌اند و دریاچه را به حال خود رها کرده‌اند.

اعترضات مردمی شهریور ماه سال گذشته به خشک شدن دریاچه ارومیه نیز با سرکوب و بازداشت و صدور حکم برای معترضین خاتمه یافته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.