ابراز امیدواری وکیل محمدعلی طاهری مبنی بر آزادی قریب الوقوع وی

سه شنبه, 30ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

mohammad-ali-taheri-tahery-300x191

محمود علیزاده طبابایی از وکلای محمدعلی طاهری با بیان این‌که اتهامات «سب النبی و افساد فی الارض» در پرونده موکلش منتفی شده، ابراز امیدواری کرد با برگزاری دادگاه ظرف یک‌ماه آینده احتمال آزادی قریب الوقوع وی زیاد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وکیل محمدعلی طاهری از نفی اتهامات «سب النبی و افساد فی الارض» خبر داد.

محمود علیزاده طباطبایی در این‌باره توضیح داد: “پرونده بعد از نقض اتهام افساد فی الارض در دیوان عالی کشور برای تحقیقات بیشتر به شعبه بدوی و از آنجا به دادسرای امنیت (اوین) ارسال شد. در این دادسرا بررسی ها انجام شد و دلیلی برای اتهام افساد فی الارض ارائه نشده و نهایتا افساد منتقی شده است. به این دلیل که این قانون کلا در سال ۹۲ تصویب شده و بازداشت وی قبل از این سال بوده است.”

وکیل آقای طاهری در ادامه افزود: “ما پرونده به دستمان رسیده و مطالعه کرده ایم. بر این اساس، در ارتباط با اتهام ساب النبی هم هیچ دلیلی ارائه نشد، این اتهام هم که مجازاتش اعدام است منتفی شده. تنها اتهامی که باقی مانده، دخالت در امر پزشکی هست که قبلا رسیدگی شده بود ولی اخیرا گفته اند چند شاکی خصوصی وجود دارد.”

این وکیل دادگستری تصریح کرد: “منتظر هستیم دادگاه تشکیل شود و ببینیم این شاکیان خصوصی چه کسانی هستند و برای ادعاهایشان چه مستنداتی دارند.”

آقای علیزاده در پایان با بیان این‌که مساله آقای طاهری تمام شده است و دلیلی برای بازداشت وی جود ندارد، ابراز امیدواری کرد: “با توجه به این‌که آن اتهامی که برای توهین به مقدسات هم گرفته اند حکم ۵ سال حبسش را گذرانده، محکومیت دیگری در دادگاه صادر نخواهد شد و اگر هم صادر شود در دیوان‌عالی کشور نقض خواهد شد. بنده خوشبین هستم که با برگزاری دادگاه ظرف یک‌ماه آینده احتمال آزادی قریب الوقوع وی زیاد است.”

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود.

محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده با اینحال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او جلوگیری شده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.