سراج آزادی، شهروند بهایی از تحصیل محروم شد

سه شنبه, 30ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

seraj-azadi

با اعلام نتایج کنکور مانند هر سال شاهد گزارشاتی دال بر محروم کردن شهروندان بهایی از تحصیل به دلیل باورهای مذهبی آنان تحت عنوان “نقص در پرونده” هستیم، سراج آزادی جوان بهایی ساکن آبادان از جدیدترین نمونه های این محروم سازی است که به همین شیوه از ادامه تحصیل او ممانعت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سراج آزادی، متولد ۱۳۷۷ شهروند بهایی ساکن آبادان با اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور همچون بسیاری از دیگر محصلان بهایی با عنوان “نقص در پرونده” مواجه شده است و بدین ترتیب فرصت ثبت نام و ادامه تحصیل از او سلب شده است.

«نقص در پرونده» بهانه ای است که معمولا از سوی سازمان سنجش برای محروم ساختن شهروندان بهایی از ورود به مقاطع تحصیلی عالی یا تکمیلی استفاده میشود.

بر طبق مصوبه محرمانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بهائیان علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم هستند. هر چند این رویه بارها مورد اعتراض نهادهای مدافع حقوق بشر و جامعه بین المللی قرار گرفته است با این حال حکومت ایران نه تنها هیچ نشانه ای از تغییر رویه خود نشان نداده بلکه تنها مرکز تحصیلی مجازی جوانان بهایی محروم از تحصیل در ایران که به همت اعضای این اقلیت مذهبی راه اندازی شده بود را تعطیل کرد و موسسان و مدرسان آن را به حبس های طویل المدت محکوم نمود.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.