انتقال رمضان احمد کمال به زندان قزوین بدون تکمیل دوره درمان

دوشنبه, 5ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

ramazan-ahmad-kamal-300x191

علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمانی، رمضان احمد کمال زندانی سیاسی بیمار تبعه سوریه صبح روز گذشته از زندان رجایی‌شهر کرج به زندان قزوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت شش صبح روز گذشته، چهارم مهرماه، رمضان احمد کمال از زندان رجایی‌شهر کرج به زندان قزوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پیش از این جهت درمان از زندان قزوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود. اما علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمانی، به ویژه فیزیوتراپی‌های ضروری بعد از عمل جراحی، با نظر محمد مردانی رئیس زندان رجایی‌شهر به زندان قزوین عودت داده شد.

هم‌چنین آقای شجایی مسئول بند مربوط اجازه همراه بردن وسایل شخصی از جمله داروهایش را به وی نداد. این زندانی سیاسی به دلیل وجود گلوله در بدنش و عفونت، نیاز حیاتی به داروهای تخصصی‌اش دارد.

رمضان احمد کمال فرزند مسلم، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان – گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه) که گفته بودند اشتباهی وارد مرزهای ایران شده اند، دستگیر شد.

این زندانی کرد سوریه، به اتهام محاربه از طریق عضویت در پ.ک‌.ک در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دیوان‌ عالی‌ کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.

هنگام بازداشت احمد کمال در سال ۱۳۸۷ و زمانی که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود، ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند.

این گلوله‌ها هنوز با گذشت هشت سال از بدن او خارج نشده‌اند و عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.

وی بارها در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زده است.

علیرغم اینکه سازمان عفو بین‌الملل اوایل بهمن ماه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این زندانی کرد سوری به عمل جراحی نیاز دارد و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج شده بود، اما تاکنون هیچ اقدامی در مورد وی توسط مسئولین قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران ایران صورت نگرفته است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.