راهپیمایی وتجمعات اعتراضی کارگران کارخانه فولاد یاسوج نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوق، کارگران بجای پاسخگویی به خواسته هایشان تهدید به بازداشت شدند

چهارشنبه, 7ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

tajamo-kargaran-yasuj

راهپیمایی وتجمعات اعتراضی کارگران کارخانه فولاد یاسوج نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوق مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد ،سازمان بازرسی وصداو سیمای استان، بجای پاسخگویی به خواسته های به حق کارگران آنها تهدید به بازداشت شدند

امروز۵مهر،کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج برای چندمین بار دراعتراض به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوق جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای استان تجمع کردند.

یکی از این کارگران بیان کرد: قبل از تجمع در مقابل استانداری برای پیگیری مطالباتمان به سازمان بازرسی مراجعه کردیم، آنجا هیچ بی احترامی نکردیم و فقط برای دریافت مطالباتمان تجمع کردیم اما به پلیس تلفن کردند که ما را دستگیر کنند.

این کارگر معترض کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: تا زمانی که پاسخ درستی دریافت نکنیم به تجمع خود در مقابل استانداری ادامه میدهیم ولو اینکه این تجمع یک هفته هم به طول بیانجامد.

به گزارش ۵مهرکبنانیوز ، کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده اند، برای چندمین بار در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای استان تجمع کردند.

اگر چه در تاریخ ۱۳ شهریورماه ۹۵ در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان مصوب گردید کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج وابسته به بنیاد تعاون ارتش تمام بدهی های کارگران را ظرف ۱۰ روز پرداخت کنند، اما تاکنون در این راستا هیچ اقدامی صورت نگرفت.

به گزارش کبنا، این کارگران برای چندمین بار نیز در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای احقاق حقوق خود تجمع اعتراضی در کمال آرامش برگزار کردند و خواستار مطالبات خودشان شدند.

کارگران به خبرنگاران گفتند، همه ما دارای خانواده و فرزند هستیم و به لحاظ مالی در مضیقه هستیم.

بنا بر این گزارش، در دست کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج حکم توقیف اموال کارخانه است، اما این حکم به دلیل عدم همکاری نهادهای مربوطه هنوز اجرا نشده است.
کارگران در ادامه اعتراض خود بعد از شنیدن سخنان کارشناسان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سمت صدا و سیمای مرکز استان رفتند تا در آنجا نیز از طریق این رسانه ملی اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند. البته آنجا هم توفیقی حاصل نشد.

براساس این گزارش، یک سال است که کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج حقوق دریافت نکرده اند و بعد از چندین بار تجمع در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و تصمیم شورای تأمین استان مبنی بر پرداخت تمام بدهی های آنها ظرف ۱۰ روز از سوی کارخانه و همچنین صادر شدن حکم توقیف اموال به نفع آنها، هیچ کاری برای این کارگران نشده است.

فارس امروزدرهمین رابطه تحت عنوان هشتمین تجمع بی نتیجه کارگران فولاد بویراحمد/ فریادهایی که در نطفه خفه میشوند،نوشت:

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد برای دریافت مطالبات ۳۶۵ روزه خود برای هشتمین بار در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض این کارخانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدت یکسال است که هیچگونه حقوق و مزایایی دریافت نکردهایم، افزود: حکم توقیف اموال این کارخانه صادر شده اما هیچگونه همکاری با کارگران برای اجرای این حکم صورت نمیگیرد.

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: بیشتر کارگران این کارخانه نانآور خانه هستند و به این دلیل که حقوق خود را دریافت نکردهاند شرمنده زن و فرزندشان میشوند.
وی عنوان کرد: بیشتر کارگران این کارخانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان از این کارخانه طلبکار هستند اما کسی پاسخگو نیست و فریاد ما هم به جایی نمیرسد.

یکی دیگر از این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه با شروع فصل مدارس شرمنده فرزندانمان شدیم، گفت: حکم توقیف اموال کارخانه فولاد بویراحمد مصوبه شورای تأمین است اما با ما همکاری صورت نمیگیرد.

وی اضافه کرد: مالک سابق این کارخانه بنیاد تعاون ارتش بوده و وقتی به این بنیاد مراجعه میکنیم میگوید مطالبات شما باید از سوی مالک جدید(آقای باقری) پرداخت شود و مالک جدید میگوید بنیاد ارتش باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه حتی عیدی سالهای ۹۱ تاکنون را دریافت نکردهاند، افزود: مطالبات ما از این کارخانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: قبل از تجمع در مقابل استانداری برای پیگیری مطالباتمان به سازمان بازرسی مراجعه کردیم، آنجا هیچ بیاحترامی نکردیم و فقط برای دریافت مطالباتمان تجمع کردیم اما به پلیس تلفن کردند که ما را دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: هدف ما تنها بیان مشکلاتمان و اینکه یک سال است حقوق دریافت نکردیم و زندگی سختی هم داریم اما با ما چنین برخوردی شد.
این کارگر معترض کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: تا زمانی که پاسخ درستی دریافت نکنیم به تجمع خود در مقابل استانداری ادامه میدهیم ولو اینکه این تجمع یک هفته هم به طول بیانجامد.

کارگر دیگری با بیان اینکه کارخانه فولاد بویراحمد به لحاظ ایمنی و بهداشتی مشکلاتی برای کارگران ایجاد کرده، گفت: چهار ماه است که به کارگران لباس کار داده نشده و بسیاری از کارگران دچار سوختگی شدند و حتی برخی به خاطر این وضعیت خانه نشین شدند.

کارگر کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: کارگران با این شرایط سخت به کار ادامه میدهند اما مطالبات آنها پرداخت نمیشود و برای دریافت مطالبات به حقشان حتی مورد توهین هم قرار میگیرند.

کارگر دیگری با اشاره به بدهی ۵۵ میلیونی کارگران به بیمه گفت: از خرداد ماه تاکنون بیمه پرداخت نکرده ایم.

کارگر کارخانه فولاد صنعت بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از کارگران بدون اینکه با آنها قراردادی امضا شود در کارخانه به کار مشغول هستند، بیان کرد: کسی پاسخگوی ما نیست و نمیدانیم برای دریافت مطالباتمان به کجا مراجعه کنیم.

سپس محمدباقر شریفی کارشناس پیگیری حوزه سیاسی استانداری با حضور در بین معترضان کارخانه فولاد بویراحمد وبااشاره به اینکه با رئیس دفتر بازرسی بنیاد تعاون ارتش تماس گرفته شد، گفت: در این تماس تلفنی خواستار گفتوگو با رئیس بنیاد تعاونی ارتش شدم که در جواب به من گفتند به شما ربطی ندارد.

کارشناس پیگیری حوزه سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰ روز پیش جلسهای برای رفع مشکلات کارگران فولاد یاسوج گرفته و قرار بود بنیاد تعاون ارتش مطالبات کارگران را پرداخت کند اما تاکنون کاری صورت نگرفته است.

شریفی با بیان اینکه دستاندرکاران بنیاد تعاون ارتش در تهران برای پرداخت مطالبات کارگران کوتاهی میکنند، بیان کرد: این کارگران یکسال است که حقوق دریافت نکردند و در آستانه ماه مهر هم شرمنده زن و فرزندان خود شدند که استانداری کهگیلویه و بویراحمد تلاش خود را برای پیگیری مطالبات این کارگران انجام میدهد و انتظار داریم دستاندرکاران مربوطه در تهران به خود بیایند و پاسخ درستی به ما بدهند.

شریفی خطاب به مسؤولان بنیاد تعاون ارتش گفت: اگر کسی ۵ روز حقوق دریافت نکند با چه مشکلاتی مواجه میشود در حالی کارگران این کارخانه یکسال است که حقوق دریافت نکرده اند، دست اندرکاران این بنیاد به فکر خانواده این افراد باشند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.