جزئیات جدید از اعدام یک زن زندانی در زندان مرکزی ارومیه

یکشنبه, 11ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

malek-nuri

شبکه حقوق بشر کُردستان در گزارشی جزییاتی از اعدام ملوک نوری، زندانی زن اعدام شده در زندان ارومیه را منتشر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یک منبع مطلع در این باره اعلام کرد: “ملوک نوری، ۵۵ ساله اهل کرمانشاه ( کرماشان ) در سال ۹۰ به دلیل فقر در قبال پانصد هزار تومان حاضر به حمل یک بسته مواد مخدر به ارومیه شد اما بعد از رسیدن به شهر ارومیه توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی در زمان دادگاهی به دلیل عدم توانایی مالی امکان داشتن وکیل تعیینی را نداشته و بعدا از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. این زندانی از زمان بازداشت تا اعدام به دلیل ناتوانی مالی خانواده و دوری راه قادر به ملاقات با خانواده نبوده است. ”

به گفته‌ی این منبع “بامداد روز چهارشنبه ۷ مهرماه مسئول بند نسوان و یکی از زندانیان زن بعد از انتقال ملوک نوری به سلولهای انفرادی زندان با خانواده‌ی این زندانی تماس گرفته و از آنها خواسته شد در اسرع وقت جهت آخرین ملاقات به زندان ارومیه مراجعه نمایند اما خانواده اعلام کرده که امکان مادی چنین سفری برای آنها وجود ندارد. بعد از اطلاع همبندیهای این زندانی از این قضیه با همکاری تعدادی از زندانیان زن کمکی جمع‌آوری شده و فوری به حساب خانواده واریز شده تا بتوانند برای آخرین بار با این زندانی ملاقات نمایند اما به دلیل مسافت دور کرمانشاه تا ارومیه و مراجعه به آدرس اشتباهی خانواده زمانی به زندان می‌رسند که حکم اجرا شده است.”

این منبع در پایان افزود:“ انتشار اخباری مبنی بر اینکه ملوک نوری همسر یکی دیگر از زندانیان مرد اعدام شده بوده، صحت ندارد.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.