انتشار اسناد دست داشتن محمد جهرمی، وزیر سابق کار، کابینه اول احمدی نژاد در اختلاس بزرگ

چهارشنبه, 10ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

خبرگزاری “مهر” اسنادی را درباره دخالت محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه اول محمود احمدی نژاد و رئیس پیشین بانک صادرات این کشور در اختلاس بزرگ منتشر کرد.

به نوشته العربیه، این در حالی است که در آستانه مرحله دوم رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که به اختلاس بزرگ شهرت دارد، قاضی گفته است که کیفرخواست جهرمی هنوز آماده نیست.

در این پرونده که بزرگترین سوء استفاده مالی در تاریخ بانکداری ایران خوانده شده است متهمان بیش از سه هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی ایران اختلاس کردند.

برپایه متن نامه های منتشر شده، کمیته عالی اعتبارات بانک صادرات که ریاست آن را محمد جهرمی در دست داشت، با صدور سه نامه جداگانه در ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ شمسی، ۳ اسفند ۱۳۸۸ و ۸ تیرماه ۱۳۹۰، خواستار اعطای تسهیلات به گروه ملی فولاد ایران شد که مالک آن مجموعه امیر منصور آریا بود.

“مه آفرید امیر خسروی” صاحب مجموعه “گروه امیر منصور آریا” توانسته بود از طریق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ایران به گشایش اسناد اعتباری به مبلغ صدها میلیارد تومان اقدام کند، بدون آن که تمام یا دست کم بخش عمده‌ای از وجه این اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد.

نامه های منتشر شده توسط خبرگزاری “مهر”، به تفکیک به امضای اعضای کمیته عالی اعتبارات و از همه مهمتر، محمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات رسیده است، پرده دیگری از ماجراهای اخیر را روایت می کند.

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد بزرگ بانکی اخیرا از آغاز رسیدگی به بخش دوم این پرونده خبر داده اما در عین حال گفته است که هنوز کیفرخواست مدیرعامل سابق بانک صادرات و قائم مقام سابق بانک مرکزی به دادگاه نیامده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.