هیئت پارلمان اروپا خواهان دیدار با ستوده و پناهی، رئیس قوه قضاییه: اجازه نمی‌دهیم، سفر لغو شد

چهارشنبه, 10ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

تارا کرانبرگ رئیس هیات پارلمانی اروپا در گفتگو با بی بی سی فارسی تائید کرده که سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران که درخواست ملاقات با نسرین ستوده و جعفر پناهی را داشت، لغو شده است.

این هیات پنج نفره قرار بود برای یک دیدار پنج روزه فردا یکشنبه هفتم آبان (۲۸ اکتبر) وارد تهران شود و با مقامات سیاسی و پارلمانی ایران دیدار و گفتگو کند.

رئیس قوه قضاییه درخواست هیئت پارلمان اروپا برای بازدید از زندانهای ایران و گفتگو با زندانیان و نیز اعطای جایزه به برخی از آنان را دخالت آشکار در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: قوه قضاییه اجازه چنین دخالتی به هیچ هیئت و کشور خارجی را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر،آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر این‌که زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است، گفت: ‌پارلمان اروپا چطور به خود اجازه داده است که برای سفر به کشور ما، پیش شرط بازدید از زندانهای ایران را بگذارد و اعلام کند که قصد اعطای جایزه به افرادی دارد که از سوی دستگاه قضایی مستقل ایران محکوم شده‌اند. آیا این مسئله دخالت بیجا و آشکار علیه یک کشور مستقل نیست.

رئیس قوه قضاییه به شرایط زندان گوانتانامو اشاره کرد و افزود:‌ کشورهای غربی در حالی علیه ایران موضع‌گیری می‌کنند که برخلاف ادعای رئیس‌جمهور آمریکا هنوز هم بعد از ۴ سال زندان گوانتانامو فعال است و کسی نمی‌داند در این زندان چه می‌گذرد و حتی اسامی زندانیان این زندان در فهرست زندانیان آمریکا نیست، آنوقت مدعیان حقوق بشر علیه کشور مستقل ایران موضع می‌گیرند و شرط می‌گذارند.

رئیس قوه قضاییه اقدام و درخواست هیئت اروپایی را توهین به ملت ایران و نظام قضایی دانست و تاکید کرد:‌ عدالت شرط اول و آخر دستگاه قضایی ایران است و قوه قضاییه رسیدگی براساس عدالت را وظیفه دینی و قانونی خود می‌داند و بازدیدها و امثال آن تأثیری در رسیدگی دستگاه قضایی ندارد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.