سومین روزاعتصاب کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی – هرمزآل دراعتراض به کاهش حقوق

پنجشنبه, 15ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

kargaran-almehdi

کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی – هرمزآل از روز یکشنبه۱۳مهرماه دراعتراض به کاهش حقوق دست ازکار کشیده ودرکارخانه اجتماع کرده اند.

به گزارش۱۳مهر ایلنا،کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی از دو روز پیش (یکشنبه یازدهم مهرماه) تاکنون بابت حذف شدن برخی حقوق و مزایای مزدی خود در اعتراض به سر میبرند.

منابع خبری در استان هرمزگان با اعلام این مطلب گفتند: دلیل اصلی نارضایتی کارگران آلومینیوم المهدی بندر عباس حذف برخی موارد مزدی همانند حق ایاب وذهاب و مزایای اضافه کاری های تشویقی کارگران در شش ماه گذشته است.

کارگران در تشریح جزئیات مطالبات خود گفتند؛از ابتدای سال جاری کارفرما ضمن حذف حدود ۱۲۰ هزار تومان از حق ایاب وذهاب ، مبلغ از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان نیز که به عنوان مزایای اضافه کاری تشویقی برای ترمیم حقوق ماهانه در نظر گرفته شده بود را یکجا حذف کرده است.

در عین حال به گفتهٔ این کارگران وضعیت بیمه تکمیلی حدود ۱۸۰۰ کارگر این کارخانه از ابتدای سال مشخص نیست و در همین مدت حدود ۶۰۰ کارگر خدماتی نیز فاقد قرار داد کار هستند.

کارگران این کارخانه صنعتی با بیان اینکه بیتوجهای کارفرما به مطالبات حذف باعث شده است تا آنها روز یکشنبه (۱۱ مهر ماه)دست به تجمع اعتراضی در محوطه کارخانه بزنند، افزودند: در روز تجمع کارفرما وعده داد مزایای حذف شده کارگران را تا روز سه شنبه (۱۳ مهر ماه) به آنا ن باز گرداند اما چون اعتمادی به وعدههای داده شده ندارند ترجیح دادند که تا محقق شدن وعدههای داده شده به اعتراض خود ادامه دهند.

طبق اظهارات کارگران کارخانه آلمینیوم المهدی از آنجا که در حال حاضر وضعیت تولید در این واحد تولیدی مناسب است، در نتیجه از کارفرمای خود توقع دارند تا تاهرچه سریعتر به وعدههایی خود در خصوص بازگرداندن مطالبات قطع شده اقدام کند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.