اعتصاب غذای ۹ تن از زندانیان سیاسی زن

پنجشنبه, 11ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

طبق خبر رادیو فرانسه ۹ تن از زندانیان سیاسی زن، در اعتراض به اقدام نیروهای یگان حفاظت زندان اوین دست به اعتصاب غذای دست‌‌جمعی زدند.

۹ تن از زندانیان سیاسی زن، از جمله بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکائی، در اعتراض به اقدام نیروهای یگان حفاظت زندان اوین دست به اعتصاب غذای دست‌‌جمعی زدند.

بند بانوان زندان اوین، تنها بندی است که زندانیان زن در آن نگهداری می شوند و اتهام آنان، سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “کلمه”، نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین، روز سه شنبه نهم آبان، با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان سیاسی، اقدام به تفتیش وسایل شخصی آنان نمودند.

براساس این گزارش، مأموران حفاظت به شکل توهین‌آمیزی بانوان زندانی سیاسی در این بند را مورد بازرسی بدنی قرار دادند.

اقدام ماموران حفاظت، با واکنش زندانیان سیاسی زن از جمله اعتصاب غذای ۹ تن از این زندانیان روبرو شد.

زندانیان سیاسی زن، همچنین خواستار عذرخواهی رسمی رئیس زندان اوین و مسئولان اداره حفاظت این زندان و ارائه ضمانت‌هائی از سوی آنان مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهائی شدند.

پایگاه اطلاع رسانی کلمه، در ادامه این گزارش آورده است: پس از شروع بکار علی اشرف رشیدی به عنوان رئیس زندان اوین، فشارها به زندانیان سیاسی افزایش یافته است.

این فشارها طی هفته‌های گذشته با سخت‌گیری برای اعزام و درمان زندانیان سیاسی، بازرسی های بدنی در هنگام ورود و خروج و اجازه دخالت مأموران امنیتی در امور زندان تشدید و این امر بر نگرانی‌ها و نارضایتی‌های زندانیان سیاسی افزوده است.

هم اکنون، نسرین ستوده- وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، نیز در اعتراض به شرایط زندان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

از: رادیو فرانسه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.