پیمان کوشک باغی و بهنام موسیوند به زندان رجایی‌شهر تبعید شدند

یکشنبه, 18ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

behnam-mosivand-peyman-koshak-baghi-300x191

پیمان کوشک باغی و بهنام موسیوند دو زندانی بند ۸ زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان کوشک باغی شهروند بهایی زندانی و بهنام موسیوند زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین که روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شده بودند، روزجاری از قرنطینه این زندان به بند ۴ سالن ۱۲ وارد شدند.

پیمان کوشک‌باغی و همسرش، آزیتا رفیع‌زاده در خرداد ماه سال ۹۰ هجری خورشیدی به اتهام “همکاری با دانشگاه مجازی بهاییان ایران موسوم به موسسه علمی آزاد”، دستگیر شدند. این زوج بهایی که در همین دانشگاه تحصیل کرده‌اند پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی کامپیو‌تر، به تدریس آن‌لاین برای دانشجویان بهایی محروم از تحصیل پرداختند.

خانم آزیتا رفیع زاده از اساتید دانشگاه علمی آزاد (دانشگاه مجازی بهاییان ایران) به دلیل تدریس به جوانان بهایی به ۴ سال زندان محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان اوین طی می کند و همسر وی پیمان کوشکباغی به ۵ سال زندان محکوم شده است.

پیمان کوشک‌باغی، روز یک‌شنبه نهم اسفند ماه سال گذشته هنگامی که همراه فرزند شش ساله‌اش، بشیر، برای ملاقات همسرش “آزیتا رفیع‌زاده” به زندان اوین رفته بود، پیش از ورود به سالن ملاقات به وسیله سه فرد لباس شخصی بازداشت و پس از گذشت حدود یک ماه تحمل سلول انفرادی به بند هشت زندان اوین منتقل شده بود.

بهنام موسیوند، فعال مدنی که در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین، برای تحمل سه سال حبس تعزیری روز دوشنبه ۲۴ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.