هشدار نظامیان ایران به هواداران رابطه با آمریکا

پنجشنبه, 11ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

به دنبال حملات شدید آیت‌الله خامنه‌ای به آمریکا، نظامیان ایران به هواداران رابطه با آمریکا هشدار دادند

این اولین بار است که ستاد کل نیروهای مسلح، درباره یک موضوع سیاسی- دیپلماتیک رسماً بیانیه صادر می کند و به طرح کنندگان آن هشدارمجازات می دهد.

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بیانیه‌ای رسمی به هواداران “مذاکره با آمریکا” هشدار داد و تأکید کرد که با آنان برخورد قاطع خواهد شد.

به دنبال سخنرانی طولانی آیت‌الله علی خامنه‌ای- رهبرجمهوری اسلامی، دررابطه با مضرات و مشکلات آمریکا در داخل و خارج از این کشور، موجی از اظهار نظرها و بیانیه‌های جناح‌های هوادار رهبری آغاز شد که از آن جمله است بیاینه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

به گزارش ار اف ای، این اولین بار است که ستاد کل نیروهای مسلح، درباره یک موضوع سیاسی- دیپلماتیک رسماً بیانیه صادر می کند و به طرح کنندگان آن هشدارمجازات می دهد.

به گزارش سامانه خبری “دیگربان”، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دراین بیانه «زمزمه‌هائی» که درمورد حل اختلافات و برقراری رابطه با آمریکا شنیده شده را امری «مشکوک» دانسته و اعلام کرده است که باید با این این موضوع برخوردی «جدی و قاطع» صورت پذیرد.

ستاد نیروهای مسلح، به همۀ افرادی که در این مورد اظهار نظر می‌کنند هشدار داده است که «درزمینه برقراری رابطه با آمریکا، مواضع و دستورات آیت‌الله خامنه‌ای “فصل‌الخطاب” است».

در ماه‌های اخیر، با افزایش دامنه فشارها و تحریم‌های بین‌المللی، باردیگر مانند دهه‌های گذشته برخی محافل وابسته به حکومت از لزوم حل اختلافات و برقراری رابطه با آمریکا سخن گفته‌اند.

به گزارش منابع خبری، حداقل علی اکبرهاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد ازجمله کارگزاران حکومت هستند که خواهان چنین رویکردی به روابطه دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن هستند.

هاشمی رفسنجانی، در ماه فروردین گذشته، درگفت و گوئی با “فصلنامه مطالعات بین‌المللی”، کم وبیش آشکارا خواستار تجدید رابطه با آمریکا شده بود.
درآن هنگام سایت “آفتاب” گزارش داد که، هاشمی در این گفت وگو که به پرونده اتمی ایران پرداخته شده بود گفته: «بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل دوام نیست؛ آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارد؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟»
وی درادامه این مصاحبه گفته بود: «می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم . می‌خواستم با آمریکا با شروطی که گذاشته بودم مذاکره را شروع کنم که نتوانستم. نتوانستم، غیرازاین است که نخواستم».

محمود احمد نژاد، نیز درگفت وگوئی با “هانس رودلف مرتس”- خبرنگار “نوی سوریشرسایتونگ” روزنامه سوئیسی، ضمن ابراز امیدواری به سیاست جدید آمریکا در دوران باراک اوباما گفته بود: «ایران از وضعیت فعلی ناراضی است و خواهان تغییر آن است»، بدین منظور باید آمریکا گام اول را بردارد و تغییری جدی در سیاست خود بدهد.
وی به خبرنگارسوئیسی گفته است: اگر اوباما بخواهد، می‌تواند این دگرگونی را به انجام برساند. خبرنگارسوئیسی یاد‌آوری کرده بود که، احمدی نژاد خواسته این پیام به واشنگتن رسانده شود.

همزمان با بیانیۀ ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب نیز امروز (پنجشنبه اول نوامبر)، با انتشاربیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت آنچه که درایران “روز ملی مبارزه بااستکبارجهانی، سیزدهم آبان” نامیده می شود، تأکید کرده است که مبارزه با «استکبار» همچنان ادامه خواهد یافت.

در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران آمده است: «بی‌تردید مبارزه بی‌امان و بیداری‌بخش ملت ایران با نظام شرور، زورگو و سلطه گر آمریکا، تا هنگامی که با تغییر رویکرد و رفتار آنها منتهی به استیفای حقوق و مطالبات مسلم ایران اسلامی نشود تداوم خواهد داشت و در این مسیرمقدس تنها مواضع و دیدگاه‌های حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی- حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فصل‌الخطاب و قطب‌نمای حرکت ملت مصمم و ولایتمدار ایران خواهد بود».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.