ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کاشی خزر پس از۶ماه تعطیلی کارخانه!

دوشنبه, 19ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

karkhaneh-kashi-khazar

با گذشت بیش از ۶ ماه از تعطیلی رسمی یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی مستقر در استان گیلان متاسفانه علیرغم وعده مسئولان استان و مدیران کارخانه مذکور همچنان شاهد ادامه روند این موضوع و بیکاری شمار زیادی از کارگران آن هستیم.

به گزارش ۱۹مرداد رشت پرس، ، کارخانه کاشی خزر که یکی از قطب های صنعت کاشی کشور محسوب میگردید که با تسخیر بازارهای ملی و بین المللی از جایگاه منحصر به فردی برخوردار بود امروز در مسیر سایر کارخانه های بنام کشور همچون فرش گیلان ، پوشش ، گیلان الکتریک و … قرار گرفته است تا بازهم شاهد افول جایگاه استان گیلان در بین سایرین باشیم.

علیرغم اینکه مدیران کارخانه کاشی خزر عمده دلایل تعطیلی کارخانه را رکود بازار فروش کاشی مطرح نمودند ولی معاون وقت سیاسی فرمانداررشت این موضوع را بهانه ای از طرف مدیران کارخانه مطرح نموده و خواستار پرداخت حقوق معوقه کارگران شده است.

از نکات قابل توجه اینکه علیرغم گذشت بیش از ۶ ماه از تعطیلی کارخانه کاشی خزر متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسئولان عالی استان و مدیران کارخانه به این موضوع بصورت شفاف نپرداخته اند و لذا چنانچه این وقت و زمان طلایی توجه به احیاء کارخانه به ورطه فراموشی سپرده شود قطعا دیگر نباید امیدی به برگشت کارگران و راه اندازی ماشین آلات آن داشت .

شاید یکی از نکات پر ابهامات در اظهارات مدیران کاشی خزر که مغفول مانده و بصورت گذرا به آن اشاره شد عدم همراهی سهامداران کارخانه در پرداخت مطالبات کارگران و … است که چنانچه این موضوع واکاوی گردد شاید بتوان دلایل تعطیلی کارخانه را مشکلات درونی سهامداران عنوان کرد نه رکود بازار!

به هرحال طبق اظهارات اولیه عزیز زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاشی و سرامیک که طی نامه ای از اعضای این انجمن خواسته بود تا به مدت ۳ ماه و برای مدیریت تولید و انبار خود کارخانه ها را تعطیل کنند! که این موضوع مورد موافقت مدیران کاشی خزر هم واقع شد، باید دید آیا این مدیریت انبارها چه نتایجی را به همراه داشت و اینکه چرا با گذشت دو برابر زمان پیش بینی شده همچنان با تعطیلی کارخانه و بلاتکلیفی کارگران مواجه هستیم .

در پایان به نظر می رسد عزمی برای احیای کارخانه کاشی خزر در استان وجود ندارد و مسائل و مشکلات حاشیه ای گریبان این قدرت صنعتی گیلان را گرفته که نمی توان با مدیریت انبار! و بازاریابی کاشی در … انتظار احیا کارخانه را داشت .

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.