وخامت حال دلشاد وسیمی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان رجایی‌شهر

سه شنبه, 20ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

zendan-5-300x191

علی‌رغم وخامت حال «دلشاد وسیمی» زندانی امنیتی زندان رجایی‌شهر کرج، این زندانی از بیمارستان به زندان بازگردانده شده، مسئولین زندان از دسترسی وی به امکانات پزشکی جلوگیری بعمل آورده و در وضعیتی بغرنج به حال خود رها شده است. این زندانی امنیتی با نشانه‌های ضرب و جرح و حتی احتمالا اعدام مصنوعی از ضربه شدید روحی رنج برده و در نوعی شوک به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دلشاد وسیمی زندانی امنیتی روز چهارشنبه چهاردهم مهرماه، با آثاری از جراحت بخصوص خراش‌هایی بر روی گردن به سالن زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود.

این زندانی که از وضعیت جسمی بسیار نامناسبی برخوردار بود، از سالن زندانیان سیاسی به بیمارستان منتقل اما بدون تکمیل درمان به زندان بازگردانده شد و این بار به اندرزگاه ۷ در سالن ۲۱ زندانیان سنی‌مذهب منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی در مورد وضعیت جسمی وی به گزارشگر هرانا گفت: “بعد از بازگشت از بیمارستان، چند روز دلشاد را درحالتی که توانایی غذا خوردن و تکلم ندارد و به صورت نیمه بی‌هوش، روی تختی در زیر هشت [درب ورودی] اندرزگاه ۷، بدون رسیدگی پزشکی رها کرده‌اند.”

منبع نزدیک به آقای وسیمی هم‌چنین تاکید کرد: “دلشاد شدیدا دچار عدم تعادل روحی و روانی شده است. وضعیتش اورژانسی است و بایستی در بیمارستان بستری و تحت نظر متخصص باشد. اما متاسفانه مسئولین زندان هیچ توجهی به این موضوع نداشته و اصلا پیگیر تحت درمان قرار دادن وی نیستند.”

دلشاد وسیمی شهروند سنی‌مذهب، متولد ۶۸ در پاوه و ساکن تهران، مورخ ۱۴ تیرماه سال جاری بازداشت شد.

هرانا پیش‌تر وضعیت این زندانی هنگام ورود به سالن زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر را این‌گونه توصیف کرده بود: «جای زخم روی صورتش است، رد بزرگی شبیه جای طناب روی گردنش پیداست.» این زندانی امنیتی با نشانه‌های ضرب و جرح و حتی احتمالا اعدام مصنوعی از ضربه شدید روحی رنج برده و در نوعی شوک به سر می‌برد.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.