ادامه اعتصاب وتجمعات اعتراضی بیش از۵۰۰ کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه

جمعه, 23ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

haft-tappeh
اعتصاب وتجمعات اعتراضی بیش از۵۰۰ کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه که از۱۸مهرماه آغازشده است،امروز۲۲مهر ادامه پیدا کرد.

حدود ۱۸۰۰ کارگر رسمی واحد صنعتی مجتمع نیشکر هفت تپه دستمزد مرداد و شهریور خود را دریافت نکردهاند. کارگران روزمزد نیز که دارای قراردادهای سفید امضا هستند و تعداد آنها در حدود ۸۰۰ نفر است، علاوه بر مرداد و شهریور، دستمزد بهمن و اسفند خود را دریافت نکرده اند.

۵۰۰ کارگر نیشکر هفت تپه دست از کار کشیدند

به گزارش رسیده بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران نی شکر هفت تپه امروز پنجشنبه ۲۲ مهر به دلیل عمل نکردن به تعهد و قولی که مدیریت قبل از تاسوعا طبق بخشنامه ای داده بود دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تجمع کردند.

بر اساس این بخشنامه مدیریت اعلام کرده بود بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا سه ماه حقوق معوقه کارگران را پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این خبر، کارگران ضمن درخواست پرداخت سه ماه حقوق معوقه ، خواستار پرداخت دوبل حقوق روزهای تعطیل از جمله تاسوعا و عاشورا هستند.

همچنین مدیریت شرکت خانم مریم خنی فر را به عنوان مشاور خود استخدام کرده است و رو دروی کارگران قرار داده است. به گفته یکی از کارگران مدیریت سعی دارد که با رو در رو قرار دادن خانم خنی فر در مقابل کارگران متعرض و ایجاد درگیری شخصی بین کارگران و نامبرده ، پای آنان را به دعواهای حقوقی شخصی باز نموده و به این ترتیب ایجاد رعب و و حشت نماید.

یکی دیگر از خواسته های کارگران استعفای سیامک نصیری افشار قائم مقام مدیر عامل است. نامبرده کارگران را در صورت ادامه تجمع و اعتراض تهدید به اخراج و بازداشت نموده است. به گفته کارگران آقای جهانگیری معاون رییس جمهور هم حمایتش را از سیامک نصیری افشار اعلام کرده است و به فرمانداری و استانداری دستور داده است که از کارهای آقای افشار جلوگیری نشود. آنان می گویند ظاهرا فرزند آقای نصیری افشار به نام پارسا نصیری افشار از مدیران بنیاد برکت می باشد. کارگران سیامک نصیری افشار را فردی ضد کارگر می دانند که با به کارگیری و استخدام افراد با سوابق بد مالی و اخلاقی سعی در پیشبرد اهداف ضد کارگری خویش دارد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

۲۲ مهر ۱۳۹۵

به گزارش امروزایلنا درهمین رابطه، کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضهای روزهای اخیر، امروز (پنجشنبه) مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند.

این کارگران گفتند که در حدود ۵۰۰ نفر از کارگران رسمی و روزمزد امروز از حوالی ساعت ۹ صبح مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند و خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند.

آنطور که کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه گفته اند مدیریت کارخانه در تجمع امروز به آنان وعده داده که ۱ ماه از معوقات مزدی آنان را پرداخت میکند اما کارگران تاکید دارند که معوقات مزدی مرداد و شهریور خود را باهم دریافت کنند.

در حدود ۱۸۰۰ کارگر رسمی واحد صنعتی مجتمع نیشکر هفت تپه دستمزد مرداد و شهریور خود را دریافت نکردهاند. کارگران روزمزد نیز که دارای قراردادهای سفید امضا هستند و تعداد آنها در حدود ۸۰۰ نفر است، علاوه بر مرداد و شهریور، دستمزد بهمن و اسفند خود را دریافت نکرده اند.

کارگران واحد صنعتی مجتمع نیشکر هفت تپه از زمان واگذاری این واحد به بخش خصوصی از مشکلات معیشتی گلایه مند هستند و تاکید دارند که واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی گرهی از مشکلات آنان باز نکرده است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
۲۲ مهر ۱۳۹۵
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.