مادر امیرارشد تاجمیر، از کشته شدگان عاشورای ۸۸: این بار نوبت ناله‌های حاکمان ظالم است

جمعه, 23ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

amir-arshad-tajmir

امیر ارشد تاجمیر در کنار مادرش شهین مهین‌فر

مادر امیرارشد تاجمیر یکی از جوانانی که در روزی عاشورای ۱۳۸۸ توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد و به قتل رسید، در نامه‌ای نوشته که پس از هفت سال برای اولین بار فیلم کشته شدن فرزندش را دیده است.

شهین مهین‌فر، گوینده سابق رادیو و تلویزیون ایران همزمان با روز عاشورا در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به فرزند کشته شده‌اش نوشته است: « بس است؛ دیگر ناله نکن. خدایا؛ ناله‌های امیر ارشدهایم دیگر بس است. این بار نوبت ناله‌های حاکمان ظالم است[…] آنها که دکل می دزدند و اختلاس می کنند اما دست و پای گرسنه بیکار را به جرم دزدی می‌برند. آنهایی که فرزندانشان با پول ملت در “مرگ بر آمریکا” عشق می‌کنند و فرزندان شریف و فرهیخته‌مان را در عنفوان جوانی به سیاهچال می فرستند. آنها که چون خود به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و جوانان ما را برای شادی و خوشحالی بزه‌کار و خلافکار می‌خوانند.”

فیلم زیر گرفته شدن امیر ارشد تاجمیر توسط دو خودروی نیروی انتظامی در روز عاشورای ۱۳۸۸ (۶ دی) یکی از معروف‌ترین تصاویر به جا مانده از سرکوب و کشتار معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است.

بنا به گفته خانواده آقای تاجمیر، او قصد کمک به چند زن را داشت که ماموران نیروی انتظامی مشغول کتک زدن آنها بوده‌اند اما با حمله خودروهای پلیس مواجه می‌شود.

به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمع و راهپیمایی، معترضان در سال ۸۸ و ۸۹ از مناسبت‌های رسمی برای حضور در خیابان‌ها استفاده می‌کردند. گفته می‌شود که حداقل ۸ نفر از معترضان در روز عاشورای ۱۳۸۸ کشته شده‌اند.
از: صدای آمریکا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.