حکم یازده سال زندان برای جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی راد

یکشنبه, 25ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

jafar-azimuadeh-va-shapour-ehsani-2

دانشجو آنلاین: «روز ۲۴مهر ماه، حکم شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه در مورد جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی راد به وکیل آنان محمدعلی جداری فروغی ابلاغ شد. بر اساس این حکم، این دو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران بابت تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران و اداره نمودن آن به ده سال زندان و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال و مجموعاً هر کدام به یازده سال زندان محکوم شده‌اند.

اتهامات جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی راد در پرونده آنان در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه ‘اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور’ و ‘فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی’ می‌باشد. علاوه بر این دو اتهام، آنان به اتهام تشویش اذهان عمومی، برهم زدن نظم عمومی و مشاوره به کارگران اعتصابی نورد و لوله صفا در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساوه نیز مورد محاکمه قرار گرفته‌اند و مقرر شده است پس از برگزاری جلسه دیگری حکم مربوطه صادر شود.

جعفر عظیم‌زاده علاوه بر یازده سالی که در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به زندان محکوم شده است، پیش‌تر با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران نیز با همان اتهامات شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به شش سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر زندانی بند ۸ زندان اوین می‌باشد که به‌دنبال اعتصاب غذای ۶۳روزه‌ای که انجام داد در بیرون از زندان به‌سر می‌برد. وی با حکم ۱۱سال زندان دادگاه ساوه مجموعاً به ۱۷سال زندان محکوم شده است.

اتحادیه آزاد ایران با محکوم کردن صدور حکم ۱۱سال زندان بر علیه جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی راد، متعاقباً اطلاع‌رسانیهای بیشتر و اقدامات مقتضی را در اعتراض به این احکام ظالمانه به انجام خواهد رساند.»
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.