اعتصاب غذا، محمدعلی طاهری را در حال وخیم روانه بیمارستان کرد

جمعه, 30ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

mohammad-ali-taheri-tahery-300x191

منابع حقوق‌بشری از وخامت حال محمدعلی طاهری، بنیانگذار گروه “عرفان حلقه”، گزارش می‌دهند. محمدعلی طاهری از بیست و دو روز پیش در اعتراض عدم رسیدگی به وضعیت برای ادامه حضور در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

بدنبال انتشار خبرهایی مبنی بر وخامت حال محمدعلی طاهری و انتقال وی به بیمارستان بقیه‌الله در تهران، گروهی از هواداران وی، در برابر این بیمارستان تجمع نمودند. آنان خواستار پیگیری وضعیت سلامتی محمدعلی طاهری شدند. منابع حقوق‌بشری می‌گویند محمدعلی طاهری در وضعیت اغما به سر می‌برد.

همین منابع خبری حقوق بشری اعلام کردند: خانواده محمدعلی طاهری، روز چهارشنبه ۱۹ اکتبر، به هنگام مراجعه به زندان برای دیدار هفتگی، از ملاقات آنان با محمدعلی طاهری ممانعت به‌عمل آمده است. طی چهار روز اخیر نیز از تماس تلفنی خانواده با محمدعلی طاهری جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران، محمدعلی طاهری از روز ۲۹ سپتامبر بار دیگر اقدام به اعتصاب غذای (تَر) نموده است. همین منبع، هفته گذشته، به نقل از خواهر محمدعلی طاهری گزارش داد: «طبق آنچه محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری به خانواده گفته است، برای محمدعلی طاهری حکم برائت از اتهام فساد فی‌الارض صادر شده و همچنین برای اتهام سب‌النبی، ارتداد و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان چریک‌های فدایی خلق منع تعقیب صادر شده است، اما معلوم نیست به چه دلیل از آزادی وی ممانعت می‌شود».

دیوان عالی کشور حکم محکومیت محمدعلی طاهری به اعدام را به اتهام فساد فی الارض نقض کرده است. به این ترتیب، دادگاه دیگری باید مجازات وی را بر اساس تصمیم دیوان عالی کشور تعیین کند.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد علی طاهری، ده روز پیش اعلام کرد که وی در تلاش است تا مجازات حبس موکل خود را به وثیقه و آزادی وی تبدیل کند.

محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه از سال ۱۳۹۰ در زندان است. وی تاکنون با اتهاماتی همچون مفسد فی‌الارض، توهین به مقدسات، اتهام فعل حرام (تماس با مچ دست زن نامحرم هنگام اتصال دادن به فرادرمانی)، دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع و توزیع آثار سمعی-بصری، استفاده از عناوین علمی و برخی اتهامات دیگر روبرو بوده است.

محمدعلی طاهری در دهه ۱۳۸۰ موسسه فرهنگی-هنری “عرفان حلقه” را در تهران تاسیس کرد. وی در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد اما پس از ۶۷ روز حبس در سلول انفرادی آزاد شد.

از: ار اف ای

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.