احراز هویت یک زندانی اعدام شده دیگر در قزلحصار؛ افزایش تعداد اعدام شدگان

شنبه, 1ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

new-name-edam-300x191

با احراز هویت یکی دیگر از زندانیان اعدام شده سحرگاه چهارشنبه در زندان قزلحصار کرج، شمار اعدام شدگان به ۱۲ نفر افزایش یافت. عدم ارتباط با دیگر زندانیان و خانواده با توجه به نگهداری وی در سالن زندانیان روانی، از جمله دلایل تاخیر در شناسایی این زندانی اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با احراز هویت یک زندانی دیگر شمار زندانیان اعدام شده سحرگاه روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در زندان قزلحصار کرج که هویت آنان توسط هرانا شناسایی و تایید شده به ۱۲ زندانی رسید، این اعدام پرشمار در حالی صورت گرفت که مقامات قضایی و نمایندگان مجلس در هفته های اخیر مکررا از طرح های خود برای کاهش یا توقف اعدام مجرمان مواد مخدر خبر داده بودند.

افشین فرج‌زاده، هویت احراز شده این زندانی توسط هرانا است.

یک منبع نزدیک مطلع از وضعیت آقای فرج زاده در گفتگو با گزارشگر هرانا دراین‌باره توضیح داد: “افشین فرج‌زاده هم‌پرونده‌ای پیمان سبلان و آقای بابایی بود که در سالن زندانیان قرصی [روانی] نگهداری می‌شد و ارتباطی با دیگر زندانیان و خانواده‌اش نداشت. در واقع خانواده‌ای هم در بیرون زندان نداشت.”

صبح روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۹۵ گروهی از زندانیان که جمعیت آنان بین ۱۱ تا ۱۷ زندانی محکوم به اعدام تخمین زده می‌شد جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

بنابر گزارشات دریافتی، دست‌کم ۱۲ تن از این زندانیان منتقل شده که عمدتا از واحد ۲ زندان قزلحصار و زندان تهران بزرگ (زندان فشافویه)، با اتهامات مربوط به مواد مخدر بودند سحرگاه روز چهارشنبه در محوطه این زندان به دار آویخته شدند.

هویت و موقعیت نگهداری ۱۱ زندانی اعدام شده دیگر که هرانا پیش از این موفق به احراز آن شده عبارت است از:

واحد دو زندان قرلحصار: حمید صابر، حمید بابایی، پیمان سبلان، غلام پیرزاده، حمید نظری، عباس کرمی، گنجعلى چکه زاده گراوند و یک زندانی با نام خانوادگی زنجانی.

زندان تهران بزرگ (فشافویه): امین سبزی و خشایار آهنی

احتمالا زندان رجایی شهر کرج: جابر صابری

یکی از اعضای خانواده زندانیان در آستانه اعدام روز دوشنبه به این خبرگزاری گفته بود: “خانواده‌ها امروز برای ملاقات آخر فراخوانده شدند و این ملاقات انجام شد.” هرانا گزارشی تصویری از تجمع این خانواده‌ها در زندان قزلحصار برای ملاقات آخر را منتشر کرده بود.

زندانیان اعدام شده عمدتا از روند دادرسی شفافی برخوردار نبودند و قوه قضاییه نیز در خصوص اجرای حکم و روند پرونده آنان تا این لحظه هیچ شفاف سازی نداشته است، بر اساس تحقیقات میدانی هرانا دست کم یکی از این زندانیان با نام حمید نظری بصورت جدی از حق دادرسی عادلانه محروم مانده بود.

برای دیدن گزارش تصویری از اعدام شدگان اخیر زندان قزلحصار به این صفحه مراجعه کنید

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.