بازداشت های فراگیر شهروندان عرب در ایام عید قربان

شنبه, 13ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

بنا به گزارشهای رسیده از فعالان حقوق بشر در اهواز، در آستانه عید قربان و بعد از آن مامورین امنیتی اقدام به بازداشت های خودسرانه در شهرهای مختلف عرب نشین جهت سرکوبی مردم و جوانان عرب نموده اند.

إفرادی که دستگیر و به اماکن نامعلوم برده شده اند از جمله:

از شهر خرمشهر حاج مکی حلمی زاده ۵٣ ساله متأهل و برادر وی نادر حلمی زاده۴٢ ساله متأهل که در تاریخ ٢٧/١٠/٢٠١٢ دستگیر شده اند همچنین جاسم خسرجی ٣٣ ساله ، امین خنفری ٢٠ ساله و هادی ابو عیسی ٣٩ ساله از همین شهر در مؤرخه ٢٧/١٠/٢٠١٢ دستگیر شدند.از شهر آبادان ،هادی راشدی۴٠ ساله متأهل و مصطفى البوغبیش ۴٢ ساله متأهل إز ساکنان کوی طابوگ در مؤرخه ٢٧/١٠/٢٠١٢ بازداشت شدند.در اهواز نیز توفیق دورقی ٣۶ ساله و علی مزرعه ۴١ ساله از أهالی کوت عبدالله در مؤرخه ٣٠/١٠/٢٠١٢ دستگیر شدند. پیش إز این جبار عبیات ٣٨ ساله متأهل ، علی سیاحی ٢٧ ساله و عبود منبوهی ٣٢ ساله که همگی اهل حمیدیه هستند توسط نیروهاى اطلاعات دستگیر شدند.

به گفته منابع محلی، هجوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به چندین نقطه ودستگیری عده ای از شهروندان عرب را به علت برپایی نماز و مراسم عید مستقل از نماز به سرکردگی نماینده ولی فقیه و ستاد نماز بوده است. خانواده های این افراد بازداشتی که به بهانه های واهی تاکنون دستگیر شده اند از وضعیت فرزندانشان اطلاع دقیقی ندارند.

با توجه به محکومیتهای گسترده نهادها و سازمانهای حقوق بشری بین المللی ،پارلمان اروپا و تأکید گزارشگر ویژه حقوق بشر آقای احمد شهید در مجمع عمومی بر نقض سیستماتیک حقوق بشر ، اما نیروهای أمنیتی در روزهای عید قربان در شهر های خرمشهر، آبادان، حمیدیه و شادگان و منطقه کوت عبدالله اهواز دست به بازداشتهای جدیدی نموده اند.
٢/١١/٢٠١٢
فعال حقوق بشر کریم دحیمی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.