تجمع تعداد کثیری از هواداران محمدعلی طاهری؛ ضرب‌وشتم و بازداشت دوباره / بیانیه، تصاویر و ویدئو

سه شنبه, 4ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

taheri23-300x191

عصر روز جاری جمع کثیری از هواداران محمدعلی طاهری، در اعتراض به بی‌خبری از این زندانی عقیدتی بار دیگر درمقابل بیمارستان بقیه الله تهران دست به تجمع مسالمت‌آمیز زدند که هم‌چون تجمعات روز‌های اخیر این تجمع مورد حمله نیروهای پلیس امنیت تهران قرار گرفت، تعداد زیادی از این شهروندان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و دهها نفر بازداشت شدند. شاهدان عینی از ضرب‌وشتم «بانویی باردار» توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده، شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری درپی انتشار اخبار تایید نشده‌ای از «به کما رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا و نگهداری وی در بیمارستان بقیه الله ونک» در روزهای اخیر با خواست کسب خبر از وی، در مقابل این بیمارستان با «گل و شیرینی» دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند که روز جاری نیز جمع کثیری از این شهروندان در این محل حضور یافتند که همچون روزهای گذشته این تجمع مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

منابع حاضر در این تجمع به گزارشگران هرانا گفتند: “صدها نفر از شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری مورد حمله نیروهای پلیس امنیت قرار گرفتند، تعداد زیادی ضرب‌وشتم شدند و دهها نفر نیز بازداشت و احتمالا به ساختمان وزرا منتقل شدند. ضرب‌وشتم تعدادی از حاضرین به حدی بود که مراکز درمانی منتقل شدند.”

شاهدان عینی از ضرب‌وشتم «بانویی باردار» توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

چمعی از این شهروندان در بیانیه‌ای که به تحریریه خبرگزاری هرانا ارسال شده، از مجامع و سازمان‌های حقوق بشری درخواست یاری کرده‌اند. متن این بیانیه بدین شرح است:

“بدینوسیله مجامع و سازمانهای حمایت از حقوق بش ، همه کنشگرانِ حقوق بشری، آزاده زنان و رادمردانی که دل در گرویِ ارزشهای انسانی دارند را به مهر فرا می خوانیم تا در این امر مهم یاریمان کنند.

بیانیه شاگردان محمدعلی طاهری

بیانیه شاگردان محمدعلی طاهری

استاد محمد علی طاهری عارف و اندیشمند شناخته شده بین المللی، پس از ۶ سال بی عدالتی در بند انفرادی با وجود رفع همه اتهامات واهی و اتمام دوران حبس نا عادلانه حکم قبلی به شکل غیر قانونی کماکان در حبس انفرادی بوده و به علت اعتصاب غذاهای مکرر، دچار ضعف جسمانی شدید شده است ، و به قصد توطئه جانی ایشان مورد ضرب و شتم باز جویان و یزیدیان زمان در قرار گاه ثار الله قرار گرفته و چندید بار تا کنون تا مرز شهادت پیش رفته و به اغما رفته اند، طبق آخرین اخبار از وکیل و خانواده محمد علی طاهری هم اکنون وضعیت ایشان در پرده ابهام قرار دارد و هیچ کس پاسخ گوی مطالبات خانواده و شاگردان ایشان نمی‌باشد.

لذا ما شاگردان و امضا کنندگان زیر خواهان توجه مجامع بشر دوستانه و سازمان های حمایت از حقوق بشر به وضعیت تاسف برانگیز این استاد بزرگ انسانیت هستیم و با توجه به عدم رسیدگی درمانی و پزشکی و احتمالا کشته شدن ایشان زیر شکنجه بازجویان سپاه هر اتفاقی برای ایشان بیافتد مسئولین جمهوری اسلامی ایران مسئول می‌باشند.

امروز مطالبه ما آزادی بی قید و شرط و رویت عمومی این سرمایه ملی و بشری حجت موجهی است برای خیل کثیری از مردم ایران و جهان است.”

هرانا پیش‌تر در دو گزارش «برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران/ ویدئو» و «ضرب و شتم و بازداشت هواداران محمدعلی طاهری در تهران / جزییات و اسامی» به ترتیب مشروحا به وقایع روز دوم و سوم این تجمعات پرداخته است.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

شایان ذکر است، سازمان عفو بین الملل اخیرا با انتشار بیانیه ای با اعلام بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری محمدعلی طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از حکومت ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

تصاویر انتخابی هرانا از تجمع امروز را در ادامه مشاهده نمایید؛

tajammo-taheri-2

tajammo-taheri-3

tajammo-taheri-4

tajammo-taheri-300x191

tajammo-taheri-14

tajammo-taheri-13

tajammo-taheri-12

tajammo-taheri-11

tajammo-taheri-10

tajammo-taheri-9

tajammo-taheri-8

tajammo-taheri-7

tajammo-taheri-6

tajammo-taheri-5

******

عصر روز جاری جمع کثیری از هواداران محمدعلی طاهری، در اعتراض به بی‌خبری از این زندانی عقیدتی بار دیگر درمقابل بیمارستان بقیه الله تهران دست به تجمع مسالمت‌آمیز زدند که هم‌چون تجمعات روز‌های اخیر این تجمع نیز مورد حمله نیروهای پلیس امنیت تهران قرار گرفت، تعداد زیادی از این شهروندان مورد ضرب‌ وشتم قرار گرفته و دهها نفر بازداشت شدند. شاهدان عینی از ضرب‌وشتم «بانویی باردار» توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

در ادامه گزارش ویدیویی از این تجمع و حاشیه آن ببینید

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.