تداوم بازداشت چهار شهروند بوکانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه

چهارشنبه, 5ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

bazdasht-gorohi-jaami-party-300x191

دهها شهروند بوکانی که مورخ ۱۵ مهرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند به مرور و با تودیع وثیقه آزاد شدند با اینحال ۴ تن از این بازداشت شدگان کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه ارومیه در بازداشت و در شرایطی نامناسب به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه، نیروهای امنیتی با یورش هماهنگ به خانه تعداد زیادی از شهروندان ساکن بوکان و حومه آن، با ضرب و شتم اقدام به بازداشت تعداد پرشماری از شهروندان نمودند. دستگیر شدگان ده‌ها نفر از جمله «جوانان و نوجوانان کم سن، بعضی از امامان مساجد و طلبه های آن‌ها» گزارش شده بودند.

اکثر بازداشت شدگان با تودیع وثیقه آزاد شدند، ولی هم‌چنان چهار تن از این شهروندان با نام‌های «عبدالغفور آسوار، یعقوب نوره، کمال علی اقدم و هژار فارقی» در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه نگهداری می‌شوند.

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی این بازداشت شدگان در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “این شهروندان در این بازداشتگاه تحت شکنجه قرار دارند. هیچ تماس تلفنی و ملاقاتی با خانواده هایشان نداشته اند بلکه در مقابل خانواده هایشان که هر روز به بازداشتگاه سپاه در ارومیه مراجعه میکنند هیچ جوابی دریافت نکرده و عملا آنها را اذیت میکنند و می‌گویند بچه‌های شما اینجا نیستند.”

هرانا پیش‌ از این، با اعلام خبر آزادی تعدادی از آنان، از تداوم بازداشت ۹ تن گزارش داده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.