تجمع اعتراضی کارگران شیشه قزوین برای هفتمین روز متوالی

چهارشنبه, 19ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

kargar-shisheh-ghazvin
امروز ۱۸آبان، کارگران شیشه قزوین برای هفتمین روزمتوالی دراعتراض به عدم پرداخت۸ماه حقوق، ۵ماه حق بیمه،حق سنوات وعیدی سال های گذشته،شرایط سخت کاری، اخراج همکارانشان ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع در محوطه کارخانه زدند.

به گزارش ۱۸آبان صبح قزوین، شرکت شیشه قزوین در هفتمین روز متوالی شاهد برگزاری تجمع اعتراض آمیز کارگران این شرکت است.

این کارگران طی هفت روز گذشته با برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز در داخل حیاط شرکت شیشه خواستار رسیدگی مسئولان شرکت به مشکلات آنها هستند اما هنوز اقدامی از سوی متولیان این موضوع صورت نگرفته است.

تعدادی از کارگران این شرکت در هفتمین روز تجمع مقابل این شرکت درباره مشکلات خود با خبرنگار ما گفت وگو کردند.

یکی از کارگران اظهار کرد: سال گذشته مسئولان استانی برای رسیدگی به مشکلات کارگرها در شرکت حضور پیدا کردند و رئیس شرکت در نامهای کتبی متعهد شد که طی شش ماه به مشکلات ما رسیدگی میکند؛ اما این موضوع انجام نشد.

وی در ادامه افزود: عید امسال تا ۵۰ روز حقوقهای ما عقب افتاد، هم اکنون یک سال از تعهد رئیس شرکت میگذرد و ما ۸ ماه حقوق معوقه داریم که پرداخت نشده اشت.
این کارگر معترض اذعان کرد: هنوز عیدی و سنوات سال ۹۳ را به کارگران پرداخت نشده و نصف عیدی ۹۴ نیز به ما داده نشده است.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه عنوان کرد: در سال جدید هم عدهای را اخراج کردهاند یا کورههایی خوابانده شده تا به گفته رئیس شده بتوانند حقوق ماهیانه ما را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: کوره ۲ و ۳ شرکت را سال گذشته تعطیل کردند و شب عید ۹۴ کوره ۳ با تخلیه مذابش تعطیل شد، کارخانه شیشه قزوین در خاورمیانه نمونه ندارد چرا باید کورههای آن تعطیل شود.

این کارگر معترض تصریح کرد: ما برای ترکیه، عراق و تمام حوزه خلیج فارس صادرات داریم و در این کشورهای شیشه قزوین شناخته شده است.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: در دوماهی که به علت مصدومیت انگشت دستم در منزل بستری بودم از مدیران شرکت هیچ کس پیگیر عیادت و رسیدگی به امور من نشد، فقط همکارانم برای ملاقات آمدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه کارگران مقروض هستیم، ابراز کرد: شب عید ۹۵ یعنی ۲۹ اسفند ۹۴ رئیس شرکت شیشه قزوین ۱۰۰ نفر را اخراج کرده است و هم اکنون ما به عنوان یک کارگر کار ۴ نفر را انجام میدهیم تا خط تولید نخوابد.

این کارگر معترض عنوان کرد: ما فقط حق خود را میخواهیم چون میدانیم این شرکت تولیدات خوبی دارد و صادرات خوبی نیز به کشورهای دیگر دارد.

وی افزود: شیشه آبگینه هم اکنون تعطیل است و قسمت زیادی از تجهیزات آن خریداری شده و در شرکت ما قرار دارد اما حقوق ما پرداخت نمیشود.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه قزوین گفت: ما روزی هزار و دویست متر شیشه صنایع جانبی تولید میکنیم یعنی چیزی حدود ۲ برابر صنایع شیشه شرکتهای دیگر، چون نمیخواهیم خط تولید شرکتمان بخوابد اما مسئولان قدر نمیدانند ما نان آغشته به خون خود را میخوریم یعنی با حداقل مزد حداکثر کار را انجام میدهیم.

وی اضافه کرد: رئیس شرکت از درآمدهای حاصله از شرکت شیشه قزوین شرکتهای دیگر را راه اندازی کرده است، پس درآمدزایی وجود دارد کارگران که خواسته زیادی ندارد فقط حق خود را طلب میکنند.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه اذعان کرد: هنوز در هفتمین روز تجمع ما کسی به مشکلات ما رسیدگی نمیکند و میگویند شورش کردهاید! چرا طلب حق کردن در یک تجمع مسالمت آمیز در حیاط شرکت باید به شورش تعبیر شود؟ ما که مشکلی در شرکت ایجاد نکردیم، ما در این مدت هم اجازه ندادیم تولید قطع شود و تولید ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از برج چهارم سال جاری چون شرکت حق بیمه ما را واریز نکرده است تامین اجتماعی دفترچههای ما را تمدید نمیکند و ما با وضعیت مریضی خانواده خود نمیتوانیم به دکتر مراجعه کنیم.

این کارگر شرکت شیشه قزوین در پایان تاکید کرد: کارگران به حقوق ماهیانه و بیمه خودشان احتیاج ضروری دارند اما امروز از آن هم بی نصیب شدهایم و با هزینه آزاد به دکتر مراجعه میکنیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.