گزارشی از آخرین وضعیت سیامک میرزایی در زندان اوین

یکشنبه, 23ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

siamak-siyamak-mirzaie-mirzayi-300x191

روز گذشته سیامک میرزایی زندانی سیاسی پس از چهارماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه بند عمومی این زندان منتقل شد. وی از اتهام «ارتباط با بیگانگان» تبرئه شده و درحال حاضر اتهام «تشکیل و اداره جمعیت به قصد برهم زدن کشور» برای وی درحال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک میرزایی عصر روز شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ضمن تماس تلفنی باخانواده خود اعلام کرد که پس از ۴ ماه بازجویی در بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین به قرنطینه بند عمومی این زندان منتقل شده است.

به گفته میرزایی، او از اتهام ارتباط با بیگانگان که قبلا با آن روبرو بوده تبرئه و اتهام کنونی‌اش “تشکیل و اداره جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور” عنوان شده است.

در تاریخ پنجم آبان ماه جلسه بازپرسی و رسیدگی به اتهام «ارتباط با بیگانگان» سیامک میرزایی برگزار و بیش از پنج ساعت به طول انجامیده بود.

به گفته پدر میرزایی که از نزدیک نظاره‌گر روند محاکمه بوده است، پسرش تمامی اتهامات وارده را رد و علت بازداشتش را پرونده‌سازی اداره اطلاعات عنوان کرده بود.

هم‌چنین قاضی رجبی در روز محاکمه به پدر میرزایی علت عدم قبول وثیقه صادره جهت آزادی موقت پسرش را ممانعت کارشناسان امنیتی بازداشتگاه اوین عنوان کرده بود .

دکتر جعفر افشارنیا وکیل این فعال ترک (آذری) در روزهای اخیر تلاش‌هایی را جهت رفع این «ممانعتِ غیر قانونی» انجام داده و احتمال می رود در روزهای آینده با انتقال وی به بند عمومی زندان اوین، تودیع وثیقه آزادیش نیز صورت گیرد.

سیامک میزایی روز بیست‌و چهارم تیرماه سال جاری در شهر پارس آباد مغان بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل شده بود.

وی چهل روز از مدت بازداشتش را در سلول انفرادی و مابقی را در سلول‌های دو نفره همین بازداشتگاه نگهداری شده بود.

میرزایی فارغ التحصیل مهندسی تولیدات دامی و از دانشجویان ستاره داری است که درسال ٨۹ جهت ورود به مقطع فوق‌لیسانس منع تحصیل شد.

وی پیش از این در سال‌های ٨۵، ٨۶، ٨۹ و ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مراجع قضایی مربوطه چندین نوبت مورد محاکمه قرار گرفته است .

اداره اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی در سال ۹۰ با طرح دو شکایت جداگانه‌ای موجب صدور ۵ سال حبس برای وی شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.