احضاریه پرستو فروهر؛ “تلاشی برای ساکت کردن فریاد دادخواهی”

چهارشنبه, 26ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

پرستو فروهر فرزند داریوش و پروانه فروهر از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای احضاریه‌ای از سوی دادگاه دریافت کرده است. او به دویچه‌وله می‌گوید پرونده‌ای ندارد و نمی‌داند برای توضیح چه چیزی باید به دادسرا برود.

parastoo-forouhar

اول آذر هجدهمین سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر دو تن از رهبران حزب ملت ایران است. پرستو فروهر فرزند این دو که در فرانکفورت آلمان زندگی می‌کند به رسم همه ساله روز چهارشنبه ۲۶ آبان به تهران می‌رود تا مراسم سالگرد پدر و مادرش را در منزل شخصی آنها و محل قتلشان برگزار کند.
اما چند هفته پیش وکیل خانم فروهر در تهران به او اطلاع داده که برگه احضاریه‌ای از شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس (اوین) برایش آمده و او باید روز دوم آذر برای ادای پاره‌ای توضیحات در این دادسرا حاضر شود.
پرستو فروهر به دویچه‌وله می‌گوید هیچ پرونده قضایی در ایران ندارد و اصلا نمی‌داند که موضوع این احضاریه چیست.
بیشتر بخوانید: خانه فروهرها برای دومین بار مورد دستبرد قرار گرفت
او که طراح و هنرمند است می‌گوید آخرین باری که ایران بوده قصد تولید و تهیه یک تقویم را داشته که بر اساس قوانین ایران نیازی به مجوز هم ندارد اما با هجوم ماموران امنیتی به چاپخانه جلوی چاپ این تقویم گرفته و برای صاحب چاپخانه پرونده قضایی تشکیل شده است. گالری‌ای که قرار بوده این تقویم در آنجا عرضه شود نیز به مدت یک روز کاملا تعطیل شده است.
خانم فروهر می‌گوید با این کار “تحمیل نوعی ممنوعیت شغلی” در ایران به او صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید: پرستو فروهر: به خانه پدر و مادرم دست‌اندازی و تجاوز شده است
همچنین سال گذشته دو بار به محل زندگی داریوش و پروانه فروهر دستبرد زده شد و پرستو فروهر برای پیگیری این موضوع شکایتی را تنظیم و ارائه داده است.
فرزند داریوش و پروانه فروهر معتقد است که تمامی این‌ها تلاشی است برای “ساکت کردن فریاد دادخواهی” قتل‌های سیاسی در ایران. او می‌گوید تلاش می‌کند تا این بار را بر دوش خود حمل کند و امیدوار است که با مسئولیت جمعی بتواند نه به تنهایی که با مشارکت همه کسانی که به سرنوشت سیاسی خود علاقه‌مند هستند، این بار را به مقصد برساند.

دستبرد به خانه فروهرها در تهران پرستو فروهر: «آنچه در اینجا اتفاق افتاده تصویر بسیار تلخیست و تداعیکننده همان تصاویری است که بعد از مرگ پدر ومادرم دیدم.»

دستبرد به خانه فروهرها در تهران
پرستو فروهر: «آنچه در اینجا اتفاق افتاده تصویر بسیار تلخیست و تداعیکننده همان تصاویری است که بعد از مرگ پدر ومادرم دیدم.»

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.