رسول ایرجی در مراسم سالگرد ستارخان در شهرری بازداشت شد

چهارشنبه, 26ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

rasoul-iraji-300x191

روز جاری رسول ایرجی در تجمع «سالگرد ستار خان» در کنار مزار او توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز ۲۵ آبان‌ماه ۹۵، رسول ایرجی فعال ترک (آذری)، هم‌زمان با یکصد و دومین سالگرد درگذشت «ستارخان سردار ملی مشروطه‌خواهی در ایران»، توسط نیروهای اداره اطلاعات در شهر ری بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت .

به گفته منابع حاضر در محل مراسم، «هنگام فاتحه و نثار گل»، چندین نوبت درگیری لفظی بین شرکت کنندگان در مراسم و نیروهای امنیتی صورت گرفت که نهایتا با پراکنده شدن جمع حاضر مراسم تمام شد.

لازم به تاکید است، در روزهای اخیر در تماس اداره اطلاعات با فعالین ترک (آذری) ساکن تهران،این شهروندان همراه تهدید از حضور در این مراسم منع شده بودند.

رسول ایرجی اهل شهرستان خوی و ساکن تهران است، پیش از این نیز سابقه باداشت و محکومیت حبس داشته است. در سال ۹۴ و در اولین روز بازگشایی مدارس در ایران به دلیل اعتراض به «عدم آموزش زبان و ادبیات ترکی»، به هم‌راه چند تن دیگر از معترضین اهل خوی بازداشت شده بود.

آقای ایرجی بعدتر در این پرونده با اتهام «تبلیغ علیه نظام» در دادگاه انقلاب خوی محاکمه و به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعتراض وی پرونده به دادگاه تجدید نظر انتقال یافته و هنوز رای آن صادر نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.