انتقاد علی خامنه‌ای از مذاکرات هسته‌ای: عجله کردیم

یکشنبه, 7ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی، امکان تمدید تحریم‌های ده ساله ایران از سوی آمریکا را نتیجه عجله مذاکره کنندگان در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای دانست.

آیت الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه هفتم آذر در دیدار با مسئولان نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه عجله در کارها مشکل ایجاد می‌کند و در این زمینه نمونه‌هایی نیز وجود دارد، گفت: «بحثهای فراوانی راجع به تحریمها شد اما اکنون در کنگره آمریکا، مسئله تمدید تحریمها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها، تحریم نیست، بلکه تمدید است.»

رهبر جمهوری اسلامی گفت که شروع کردن یک تحریم با دوباره شروع کردن آن پس از زمان پایان دوره، فرقی نمی کند و دومی هم مانند اولی نقض تعهدات طرف مقابل محسوب می‌شود.

او این مساله را ناشی از عجله در انجام کار دانست و گفت: «وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزیی، موجب ایجاد رخنه و نقطه سلبی در آن کار می‌شود.»

اشاره رهبر جمهوری اسلامی به تمدید قانون تحریم‌های ده ساله ایران در مجلس نمایندگان است که برای اجرایی شدن به تصویب در سنا و امضای رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد.

در پی تلاش کنگره آمریکا برای تمدید این قانون، کاخ سفید اعلام کرد که هر مصوبه کنگره که توافق هسته‌ای با ایران را نقض کند از سوی باراک اوباما وتو خواهد شد. با این حال مقام‌های ایران نگران این هستند که با پایان دوره ریاست جمهوری آقای اوباما و آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تشدید شود.

آیت الله خامنه‌ای هفته گذشته گفته بود که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و قطعا با واکنش ایران مواجه خواهد شد. او با بیان اینکه درباره دولت جدید آمریکا هنوز قضاوتی ندارد، دولت کنونی آمریکا را متهم کرد که به قول‌ها و تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده و یا ناقص عمل کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی در جریان دستیابی به توافق هسته‌ای، هرگونه وضع تحریم را نقض برجام دانسته بود.

در این سو، کارشناسان در ایالات متحده معتقدند که جمهوری اسلامی باید خود را برای تعامل با دولت جدید آمریکا آمده کند.

کنت واینستین، از اعضای هیات رئیسه رسانه‌های دولتی آمریکا و مدیر عامل اندیشکده هادسن در گفت و گو با ستاره درخشش، رئیس بخش فارسی صدای آمریکا به رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در قبال ایران پرداخت و تاکید کرد که ایران باید خود را برای تعامل با رئیس جمهوری جدید آمریکا آماده کند.

او گفت که دولت آقای ترامپ توافق هسته ای را لغو نمی‌کند اما آن را با سخت گیری بیشتری اجرا خواهد کرد.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.