اعتصاب غذای یک زندانی اهل سنت دیگر در زندان رجایی‌شهر کرج

شنبه, 13ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

etesab-ghaza-300x191

جمال قادری زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج که در هفتمین سال از حبس هشت ساله خود به سر می برد از روز جاری در اعتراض به محرومیت دامنه دار از حقوق خود و همینطور عدم اعطای مرخصی علیرغم تحمل قسمت عمده محکومیت دست به اعتصاب غذا زد. فواد رضا زاده دیگر زندانی محبوس در این بند است که از ده روز قبل در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سیزده آذرماه ۹۵، جمال قادری یکی دیگر از زندانیان عقیدتی سالن ۲۱ زندان رجایی‌شهر کرج، با محکومیت هشت‌سال حبس دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.

یک منبع نزدیک به این زندانی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای قادری محکوم به ۸ سال حبس است که ۷ سال از آن را سپری کرده. امروز به اعتراض به اینکه در طول این هفت سال از کمترین حقوق قانونی خودش از مرخصی گرفته تا آزادی مشروط محروم بوده و با توجه به اینکه یکسال از حکمش باقی مانده اما حاضر به دادن هیچ حقوق و امتیازی به ایشان نیستند دست به اعتصاب غذا زده است.”

جمال قادری حدودا ۴۲ سال سن دارد، داری سه فرزند بوده و از سال ۸۹ تحمل حبس می کند.

لازم به یادآوری است، فواد رضا زاده دیگر زندانی سنی مذهب محبوس در همین بند نیز در دهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد. وی که با کاهش وزن ۱۱ کیلوگرمی و افت فشار خون ۷ بر روی ۱۰۰ روبه روست معترض است که چرا در زمان بیماری پدر و سپس فوت او به وی اجازه مرخصی ولو کوتاه مدت داده نشد.

چندی پیش قاضی ناظر بر زندان با حضور در جمع زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج به آنان اعلام کرد بر اساس صلاحدید و اعلام وزارت اطلاعات هیچگونه حق یا امتیازی از جمله مرخصی، آزادی مشروط یا انتقال به زندان های محل سکونت برای آنان اعمال نخواهد شد. محروم کردن جمعی زندانیان از حقوق قانونی خود و نیز حق برخورداری از فرصت برابر برای بهره مندی از امتیازات قانونی با سایر زندانیان یک تبعیض آشکار و نقض حقوق بشر تلقی میشود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.