پاسخ به سوال «اون پول‌ه کجا رفت؟» آقاى رییس جمهور

شنبه, 13ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

zanjani

در یک ویدئو که در فضاى مجازى پخش شده است، دیدم آقاى حسن روحانى، رییس جمهور اسلامى، از موجوداتى وهمى و نامرئى مدام سوال مى کنند «اون پول‌ه کجا رفت؟!». منظور از «پول‌ه»، مبلغ دو میلیارد و ششصد هفتصد میلیون دلار پول نفت و غیر نفت است که بابک زنجانى توانسته است در جمهورى اسلامى، نصیب خود کند.

امروز اعلام شد که حکم اعدام بابک زنجانى در دیوان عالى کشور تایید شده است. آقاى روحانى در بیانات خود در این باره مى گوید:
«حالا میگن که بابک زنجانى محکوم شده به اعدام. ثم ماذا (معنى این عبارت عربى این است که «خب که چى؟» ولى براى بیان مقصود کافى نیست. در انگلیسى مى گویند «So what?» یا «Who cares?» که شاید بهتر منظور آقاى رییس جمهور را برساند!)… این پول کجا رفت؟ اعدام که مشکلى رو حل نمى کنه! اونى که سوال مردم هست اینه که این ۲/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار کجا رفته! کیا حمایت کردن؟ کیا تونستن که این فضا رو به وجود بیارن که او بتونه این همه اموال رو در اختیار بگیره؟ خواست مردم این نیست که این آدم اعدام بشه یا نشه؛ اون که ما حالا وارد حکم قضایى نمى شیم. خودشون مى دونن. به هر حال دادگاه هست و به یک حکمى مى رسه. به هر حکمى مى خواد برسه. ولى خواست مردم این نیست. خواست مردم اینه بفهمن چه جورى او تونست، با اجازه ى کى تونست نفت بفروشه؟ چرا به او اجازه دادن؟ این پول کجا رفت؟ میگن این آدم زمین داره. خب ما کارى به زمین نداریم. زمین داره یا نداره… مگه با اون پول زمین خریده؟ اون پول‌ه کجا رفت؟!»

در ادبیات فارسى ما اصطلاحى داریم به نام «تجاهل العارف». تجاهل العارف یعنى کسى چیزى را مى داند ولى خود را به ندانستن مى زند. در ادبیات فارسى از این صنعت، براى طرح سوال و بعد پاسخ دادن به آن استفاده مى شود، اما در جمهورى اسلامى، کسانى که خود را «به آن راه مى زنند»، مى خواهند از دستِ موجودات وهمى و نامرئى سابق الذکر در امان بمانند.

حال نمى دانیم که آقاى رییس جمهور، که وزارت اطلاعات و وزارت کشور، یعنى منابع اطلاعاتى جمهورى اسلامى را در اختیار دارند، -آن هم منابع کارکشته و زبده اى که مى دانند حتى در اتاق خواب بعضى از اشخاص چه مى گذرد- با طرح این سوال، تجاهل العارف مى کنند یا نه، ولى چون دیدیم مصرانه این سوال را مطرح مى کنند و این سوال را سوال مردم هم مى دانند، گفتیم مقدارى اطلاعات در اختیار ایشان قرار دهیم تا سوال شان بى جواب نماند!

اول از همه پاسخ یکى دو سوال ایشان را بدون توضیح و تفسیر مى دهیم:

– اون پول‌ه کجا رفت؟

– رفت در حلقوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و از هضم رابعه گذشت.

– چه جورى او تونست و با اجازه ى کى او تونست نفت بفروشه؟

– با اجازه ى سپاه پاسداران که با اذن «حضرت آقا» و از طریق وزارت نفت مجوز فروختن غیر قانونى نفت به منظور دور زدن تحریم ها را دریافت کرده بود و این اولین بار هم نبود که نفت کشور، و به قول آقاى ابوالفضل ابوترابى، نماینده ى مجلس، نفت «بى صاحب»، از طریق بابک زنجانى فروخته مى شد و قبل از زنجانى، دیگرانى بودند که نفت و اموال «بى صاحب» مملکت را مى فروختند و پول آن را جهت رشد اسلام، به حساب هاى شخصى خود مى ریختند.

– کیا از بابک زنجانى حمایت کردن؟

– براى مشاهده پاسخ این سوال به عکس هایى که در زیر مى آید توجه کنید.

zanjani2 zanjani3
zanjani4
zanjani5


zanjani6
zanjani7

یک نکته ى دیگر که آقاى رییس جمهور مطرح مى کنند و بى اعتنا، از کنار آن گذر مى کنند، صدور حکم اعدام بابک زنجانى است و این که مى فرمایند «…به هر حال دادگاه هست و به یک حکمى مى رسه…».

موضوع به این سادگى ها نیست آقاى رییس جمهور!

اولا این دادگاه هر دادگاهى نیست.
ثانیا این حکم هر حکمى نیست.
ثالثا این حکم براى تنبیه و مجازات شخص خاطى نیست.

مى فرمایید پس حکم اعدام براى چیست؟
ما به شما که حکما بى اطلاع هستید پاسخ مى دهیم:
براى این است که همین سوالات شما و مردم بى جواب بماند!

امیدواریم پاسخ هاى ما براى آقاى رییس جمهور کافى باشد و اگر وزارتِ اطلاعاتِ با عرض معذرت بى عرضه ى تحت اختیار ایشان نتوانسته به همین پاسخ ها برسد، شخص ما، یا عده اى از روزنامه نگاران را با اختیارات کاملى که به امضاى «حضرت آقا» رسیده باشد، با تعدادى بادى گارد خبره که بتواند جان آن ها را از گزند «موجودات وهمى و نامرئى» حفظ کند مامور کنند تا مدارک لازم در این زمینه فقط در عرض یک هفته، تهیه و در اختیارشان قرار داده شود!

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.