وضعیت سه زندانی سنی مذهب رجایی شهر؛ دو اعتصاب غذا و یک زندانی بیمار

سه شنبه, 16ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

zendan-2-300x191

در حالی که فواد رضا زاده و جمال قادری در بند زندانیان سنی مذهب رجایی شهر کرج به ترتیب در شانزدهمین و چهارمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برند، بی توجهی به وضعیت وخیم سلیمان پیروتی، زندانی آزار دیده و شدیدا بیمار این بند هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سلیمان پیروتی زندانی سنی‌مذهب و بیمار زندان رجایی‌شهر کرج حدود دو هفته گذشته پس از دومین سکته قلبی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود. آقای پیروتی در اتفاقی نادر توسط ماموران همراه در بیمارستان با عنوان «داعشی کثیف» به مردم معرفی و توسط آنان و با اجازه مامورین مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت. این زندانی بیمار علی‌رغم گذشت یک هفته و به سر بردن در دوره نقاهت ناشی از دومین سکته قلبی و عوارض ناشی از آن از جمله فلج شدن نیمی از بدن با وضعیتی حاد، هم‌چنان بدون رسیدگی در زندان رجایی‌شهر کرج رها شده است.

درحالی‌که وضعیت پزشکی این زندانی، در زندان از ۱۲ روز پیش «حاد» بوده، مسئولین زندان هیچ اقدامی دراین رابطه انجام نمی‌دهند. این موضوع باعث خشم و رنجش هم‌بندی‌های وی و نگرانی خانواده پیروتی شده است.

هم‌چنین در این بند، فواد رضا زاده در شانزدهمین روز اعتصاب غذا بسر میبرد. وضعیت جسمی‌ وی نامناسب گزارش می شود.

گزارش می شود درحال حاضر آقای رضا زاده بیشتر از ۱۲ کیلوگرم وزن از دست داده است. با فشار خون ۱۰ روی ۶، توانایی ایستادن روی پا و راه رفتن را ندارد. درنتیجه اعتصاب غذای اعتراضی اش، ازناحیه معده و کلیه بشدت احساس درد میکند.

آقای رضازاده از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

جمال قادری نیز در همین بند، وارد چهارمین روز اعتصاب خود شد. این زندانی با توجه به مشکلات فراوان که برای خود و خانواده اش در طول ۷ سال حبس بوجود آمده برای رسیدن به حقوق قانونی خود از جمله مرخصی و آزادی مشروط که در رأس آن قرار دارد دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای قادری به تحمل ۸ سال حبس محکوم شده است که در حال حاضر ۷ سال آن را در شرایط سختی سپری کرده است.

وضعیت حاد این سه زندانی درحالی گزارش می‌شود که مسئولین قضایی و زندان تاکنون به آن‌ها کوچکترین توجهی نکرده‌اند.

هرانا در روزهای اخیر از اظهارات صریح قاضی ناظر بر زندان مبنی بر محروم بودن زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر از بسیاری حقوق اولیه و امتیازاتی برابر با سایر زندانیان به درخواست وزارت اطلاعات خبر داده بود.

درحال حاضر حدود ۵۰ زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شوند. این زندانیان با صدور بیانیه ای رفتار صورت گرفته با سلیمان پیروتی را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی مسئولین شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.