بیانیه حزب ملت ایران: شانزدهم آذر، بزرگداشت روز دانشجو گرامی باد

پنجشنبه, 18ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

شانزدهم آذر، بزرگداشت روز دانشجو

گرامی باد

هم میهنان   

سیر مبارزات ایرانیان بویژه دانشجویان عزیز این مرز و بوم از دستاورد­های گرانقدری است که همواره بر تارک تاریخ میهن مان می­درخشد. پس ازکودتای انگلیسی آمریکائی ۲۸ مرداد ۳۲ و بازگشت نظام سلطه و استبداد دست آموز بیگانگان و ایادی داخلی آنان ،یاران و هواداران مصدق  رزمی دیگر آغاز کردند تا نهضت ادامه یابد و در سایه آن عشق به ایران در سینه ها شعله ور تر گردد، استقلال میهن حفظ شود و آزادی که در زنجیر رژیم کودتا گران گرفتار آمده بودند از قید و بند خودفروختگان بدر آید.

یورش گماشتگان شاه به دانشگاه در شانزدهم آذر و شهادت سه دانشجوی مبارز، مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت­رضوی در حمایت از دولت ملی و مردمی دکتر محمد مصدق، نوری بود بر آسمان فروخفته که بر تاریکی استبداد پهلوی چیره شد.

شانزدهم آذر ۳۲ آموزه ای شد که یورش گماشتگان تاریکی نخواهند توانست ظلمت را در این سرزمین اهورایی سراسری کنند.

اگر آن روزها “پروانه جنبش دانشجویی“، پروانه فروهر فریاد استقلال خواهی سر می­داد، امروز هزاران پروانه از دانشگاه تا زندان این فریاد را سر می­دهند که دانشجو نباید بجای پشت میز درس، پشت میله­های زندان باشد که تا رسیدن به هوای آزاد، به مردمسالاری و حکومت قانون و رفع نابرابری­های جنسیتی و قومی از پای نخواهد نشست.

حزب ملت ایران بر این باور است نمیتوان به اصل حقوق بشر پایبند بود ولی اندیشه و وجدان افراد جامعه را به بند کشید،حقانیت هر نظام سیاسی به تحقق خواستها و آسایش مردم بستگی دارد وپیش شرط لازم برای پیدائی جامعه مدنی و برابری کامل شهروندان  بدور از هرگونه خشونت و تبعیض، فضایی باز برخوردار از ایمنی قضائی است  که بن مایه این دشواری­ها در زندگی ملی نادیده انگاشتن حقوق ملت است که با استقرار حکومت مردم سالار و رعایت حقوق ملت میتوان به تمام نابسامانی های موجود پایان داد،به امید آنروز این روز تاریخی را گرامی داشته و بزرگداشت آن­را به تمامی دانشجویان میهن شادباش می­گوید.

                                                                    حزب ملت ایران

تهران شانزدهم آذر ماه ۱۳۹۵ خورشیدی

 

 گرامی باد یاد و خاطره شانزدهم آذر۳۲، روز دانشجو

آزادی زندانیان سیاسی خواست ملی است

پیروز ملت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.