رویکرد تازه آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران

یکشنبه, 21ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از مقامات دولتی آمریکا امروز فاش ساخت که دولت آمریکا در حال بررسی رویکرد تازه‌ای در گفتگوهای هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با جمهوری اسلامی می‌باشد. بر اساس این رویکرد تازه، در صورتی‌که جمهوری اسلامی گام مهمی را در جهت شفافیت و اطمینان‌سازی بر نامه هسته‌ای‌اش بردارد، تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور به بسرعت رفع خواهد شد.

به گفته این مقامات آمریکایی، رویکرد جدید رفع تحریم‌ها، می‌تواند بسیار سریع‌تر از رویکرد پیشنهاد شده قبلی به تهران باشد.

آسوشیتد پرس، از قول مقامات آمریکایی در این گزارش اعلام کرده است که تدوین یک رویکرد تازه در باره مذاکرات آینده هسته‌ای کشورهای گروه ١+۵ با ایران، در چهارچوب تلاش‌های آمریکا برای پیشگیری از شکست دور بعدی مذاکرات با ایران است. این مقامات همچنین گفته‌اند که این رویکرد تازه آمریکا یکی از چند گزینه‌ای است که پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات ارائه خواهد شد.

به گزارش ار اف ای، بررسی و تدوین یک رویکرد تازه در گفتگوهای هسته‌ای با ایران، بموازات افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک صورت می‌پذیرد؛ در این راستا، آژانس بین‌المللی انرژِی اتمی دیروز اعلام داشت که دور تازه مذاکرات آژانس با مسئولان جمهوری اسلامی، در جهت ایجاد ساختارهای لازم در طرح پرسش‌ها و نحوه پاسخ‌ها برای شفاف ساختن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در١٣دسامبر آینده در تهران برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، مقامات غربی گفته‌اند که نمایندگان ارشد مذاکره‌کننده کشورهای گروه ١+۵ (آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و آلمان) توافق کرده‌اند تا در ٢١نوامبر جاری، برای آماده ساختن زمینه‌های از سرگیری گفتگوهای هسته‌ای با ایران، در بروکسل پایتخت بلژیک گردهم آیند.

گزارشات رسیده حاکی از آنست که گفتگوهای هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با ایران، احتمالاً در اوایل سال میلادی آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، رویکرد تازه دولت آمریکا برای رفع سریع تحریم‌های گسترده‌ای که اقتصاد ایران را با مشکل روبرو ساخته، مشروط به اقدام روشن ایران در عمل به تعهدات هسته‌ایش می‌باشد.

تحریم‌های آمریکا، اروپا و تحریم‌های بین‌المللی، در صورتی رفع خواهند شد که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نموده و ذخایر موجود اورانیوم با غنای بالای خود را از کشور خارج کرده و در جهت شفافیت برنامه‌های هسته‌ایش با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نماید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.