اعتصاب غذای مهدی کوخیان و کریم چایچیان با دوختن لب های خود

جمعه, 3ام دی, 1395
اندازه قلم متن

مهدی کوخیان و کریم چایچیان دو شهروند ملکانی از هنگام انتقال از اداره اماکن ملکان به زندان مراغه از مورخ ۱ دی ماه در این زندان با دوختن لبان خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۲۹ آذرماه مهدی کوخیان و کریم‌ چایچیان دو شهروند اهل ملکان در منزل خود توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدند. ماموران مراجعه کننده ضمن تفتیش منزل آنها اقدام به توقیف وسایل شخصی الکترونیکی و ارتباطی این دو شهروند نمودند.

به گفته نزدیکان مهدی کوخیان و کریم چایچیان روز گذشته برای هر دو قرار وثیقه صادر شده بود که هر دویشان با تاکید بر بیگناهی خود از گذاشتن وثیقه خودداری کردند.

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، این افراد از هنگام انتقال از اماکن ملکان به زندان مراغه ا(مورخ ۱ دی ماه) در این زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.

پس از این اقدام، آقایان کوخیان و چایچیان به بخش قرنطینه زندان منتقل شده اند.

شاکی پرونده دو شهروند نامبرده شده، شورای تامین ملکان، نماینده ملکان سلمان خدادادی و شهردار ملکان فرهاد نریمانپور هستند.

بنا به گفته نزدیکان مهدی کوخیان و کریم چایچیان، علت اصلی دستگیری این افراد فعالیت درکانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” بوده است.

کانال شهر خبر ملکان، کانالی با بیش از ۱۲۵۰۰ نفر عضو می باشد که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی مشکلات سطح شهر ملکان را تحت پوشش قرار می دهد.

شایان ذکر است که مهدی کوخیان بارها و بارها به دلیل فعالیتهای مدنیخود در ملکان دستگیر شده است.

ملکان (ملک‌کندی -ملیکان) با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.