بیش از دوماه بازداشت و بی خبری از یک شهروند اهل اهواز

یکشنبه, 5ام دی, 1395
اندازه قلم متن

محمود مزرعه شهروند اهل اهواز از ابتدای ماه آبان توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده، اما تاکنون تماس تلفنی و یا ملاقات با خانواده اش نداشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود مزرعه، متولد سال ۱۳۵۲، مجرد و تکنیسین برق صنعتی، کارمند سابق صنایع فولاد و دارای شغل آزاد که ساکن منطقه کمپلو اهواز است، از ابتدای ماه آبان سال جاری بدلیل «فعالیتهاى سیاسى وقومى» توسط نیروهاى اداره اطلاعات اهواز در بیرون از منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.

به گفته نزدیکان آقای مزرعه، بعد از دو روز از بازداشت وی، نیروهاى اداره اطلاعات به منزل خانواده مزرعه هجوم برده و بعد از بازرسى کامل منزل، کامپیوتر و چندین کتاب همراه چند سى دى و رَم متعلق به این فعال عرب اهوازی را با خود بردند.

بنا بر این گزارش، از روز بازداشت محمود مزرعه تاکنون، خانواده او به ستاد خبرى واقع در منطقه امانیه شهر اهواز و همچنین مرکز اداره اطلاعات واقع در بلوار گلستان و دادگاه انقلاب و دیگر نهادهاى امنیتى وقضائى مراجعه کردند، اما از وضعیت سلامتى او به آنها خبرى داده نشده و او را ملاقات نکرده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده مزرعه با بیان اینکه اداره اطلاعات به خانواده او گفته که محمود مزرعه نزد آنان بازداشت است گفت که این امر باعث نگرانى شدید خانواده او شده است.
این منبع مطلع تاکید کرد: “خانواده مزرعه از تمامى سازمانهاى حقوق بشری، عفوبین الملل، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و دیدبان حقوق بشر درخواست دارند تا جهت روشن شدن وضعیت فرزندشان پیگریهای لازم را انجام دهند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.