مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم: تجمع امروز دانشجویان بدون هماهنگی بود/ رویه ما تعامل سازنده با خواسته‌های شوراهای صنفی است

سه شنبه, 7ام دی, 1395
اندازه قلم متن

ناصر مطیعی با اشاره به تجمع و درخواست جلسه هماهنگ نشده توسط تعدادی از دانشجویان با رییس سازمان امور دانشجویی گفت: امروز جلسه با رییس سازمان امکان پذیر نبود اما سیاست کلی سازمان امور دانشجویان و مجموعه وزارت علوم تعامل سازنده، فعال و قانونی با شوراهای صنفی دانشگاه‌هاست.

ناصر مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تجمع ظهر امروز چند تن از دانشجویان که تعدادی از آن‌ها فعال شورای صنفی بودند در محل سازمان امور دانشجویی اظهار داشت: تعدادی از اعضای دانشجویان شورای صنفی روز سه‌شنبه امروز مورخ ۷ دیماه ۹۵ به سازمان مراجعه کردند.

مدیرکل دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویی ادامه داد: این دانشجویان روز قبل در دانشگاه تربیت مدرس جلسه‌ای داشتند و در آنجا هماهنگی‌هایی برای رجوع به سازمان امور دانشجویان داشتند. آن‌ها در هماهنگی‌های بین خودشان تصمیم داشتند امروز با رئیس سازمان جلسه‌ای داشته باشند اما چون این جلسه بدون اخذ وقت قبلی تصمیم‌گیری شده بود لذا با توجه به برنامه‌های تنظیم شده ریاست سازمان که بیرون از سامان برگزار می‌شد، امکان ملاقات هماهنگ نشده با این عزیزان فراهم نشد.

مطیعی با بیان اینکه مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان و مدیر کل امور دانشجویان داخل و معاون پشتیبانی سازمان دوستان را دعوت به مذاکره کردند، افزود: از آن‌ها خواسته شد تا مشکلات و مسائل‌شان را مطرح کنند تا در اسرع وقت درباره مطالباتشان به دکتر صدیقی ریاست سازمان و مقامات عالی وزارت جهت تدبیر و تمشیت امور منعکس و تصمیم‌گیری شود.

او با این مقدمه اظهار داشت: با این وجود دانشجویان حاضر به مذاکره نشدند. از آن‌ها تقاضا شد که وارد سالن جلسات شوند تا حداقل سرپا نباشند اما این را هم پذیرا نبودند.از آن‌ها خواسته شد تقاضای تعیین وقت ملاقات از رئیس سازمان داشته باشند تا در فرصت مناسبی طی روزهای آینده زمینه این ملاقات فراهم شود که این را هم نپذیرفتم و اصرار داشتند که همین امروز دکتر صدیقی با آن‌ها جلسه داشته باشد.

او با بیان اینکه جلسه هماهنگ نشده با صدیقی برای امروز امکان‌پذیر نبود، افزود: در عین حال سیاست کلی سازمان امور دانشجویان و مجموعه وزارت علوم تعامل سازنده، فعال و قانونی با شوراهای صنفی دانشگاه‌هاست و امیدواریم انشاءالله در این تعامل دو جانبه، مشکلات دانشجویان و خواسته‌های شوراهای صنفی به نیابت از دانشجویان از مسیرهای قانونی و منطقی پیگیری شود.

مطیعی در پاسخ به سوالی در خصوص محور مطالبات دانشجویان نماینده انجمن‌های صنفی خاطرنشان کرد: امروز نمایندگان انجمن‌های صنفی حاضر نبودند مطالباتشان را با ما مطرح کنند ما هر چه از آن‌ها خواهش کردیم که در غیاب صدیقی ریاست سازمان امور دانشجویی مطالباتشان با معاون سازمان یا مدیر کل حوزه ریاست و یا مدیر کل حوزه دانشجویان داخل در میان بگذارند آن‌ها زیر بار نرفتند. از نظر ما می‌توانستیم به آن‌ها گفت‌وگو کنیم و حداقل محور خواسته‌های آن‌ها را بشنویم.

او اضافه کرد: دانشجویان در پاسخ به این درخواست ما گفتند خواسته‌های ما مشخص است. ما گفتیم اگر مشخص است باهم درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم با این وجود آن‌ها حاضر نبودند محورهای مطالباتشان را مطرح کنند.

مطیعی در واکنش به شایعه ورود نیروی انتظامی به درون ساختمان سازمان گفت: چنین چیزی نبوده و خود انتظامات سازمان امور دانشجویی در سالن حضور داشتند. علت آن هم این بود که سازمان ارائه دهنده خدمات مختلف به دانشجویان است و مکرر فارغ التحصیلان به سازمان امور دانشجویان رجوع می‌کنند و طبیعتا برای اینکه حضور غیرمترقبه افراد باعث اختلال در کار خدمات‌دهی به دانشجویان نباشد لازم است انتظامات در محل حضور داشته باشند اما هیچ مشکل خاصی امروز از این ناحیه به وجود نیامد.

او درپایان با اشاره به نامه دانشجویان خطاب به صدیقی نسبت به مفاد نامه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت هر خبری باشد متعاقبا توسط روابط عمومی سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.