مرکل: تروریسم اسلام گرایانه بزرگ ترین تهدید است

شنبه, 11ام دی, 1395
اندازه قلم متن

نگلا مرکل صدراعظم آلمان در پیام سال نو گفته است که تروریسم اسلام گرایانه بزرگترین چالشی است که آلمان با آن روبرو است.

او در اشاره به حمله مرگبار با کامیونی در برلین به دست یک پناهجوی تونسی گفت اینکه کسانی که در کشور شما درخواست پناه گرفتن کرده اند دست به حمله می زنند “بیزارکننده” است.

او گفت ۲۰۱۶ سال “آزمون های سخت” بوده اما خانم مرکل افزود که مطمئن است آلمان بر مشکلات چیره خواهد شد.

خانم مرکل گفت: “با ادامه دادن به زندگی و کار روزمره خود به تروریست ها می گوییم: شما قاتلانی پر از نفرتید، اما این شما نیستند که تعیین می کنید ما چطور می توانیم و می خواهیم زندگی کنیم. ما آزاد و ملاحظه گریم و نگاهی باز به زندگی داریم.”

در حمله دو هفته پیش انیس عامری به بازار کریسمس برلین با یک کامیون ۱۲ نفر کشته شدند.

پیشتر در سال جاری یک پناهنده جوان افغان پنج نفر را در حمله با تبر در قطاری در وورزبورگ زخمی کرد و یک سوری که درخواست پناهندگی او رد شده بود دست به حمله ای انتحاری در مقابل میکده ای در آنسباخ زد و ۱۵ نفر را زخمی کرد.

آن حملات باعث انتقاد از سیاست مهاجرت دولت خانم مرکل شد که سال گذشته بیش از یک میلیون پناهنده و مهاجر را پذیرفتند.

اما خانم مرکل در پیام سال جدید گفت که تصاویر ویرانی در شهر حلب سوریه، “اهمیت و درستی” اقدام آلمان در پذیرش فراری ها از آن مناقشه را نشان داد.

او گفت: “همه اینها در دمکراسی ما، حاکمیت قانون و ارزش های ما منعکس شده. اینها نقطه مقابل جهان پر از نفرت تروریسم است و نشان داده خواهد شد که این ارزش ها قوی تر از تروریسم است. ما در کنار هم قوی تر هستیم. کشور ما قوی تر است.”

خانم مرکل همچنین آنچه باعث شده بعضی از مردم تصور کنند اتحادیه اروپا و حتی دمکراسی پارلمانی دیگر موثر نیست را “تحریف” واقعیت خواند و محکوم کرد.

او گفت: “اتحادیه اروپا حرکتی کند و دشوار دارد، و با رای بریتانیا برای خروج متحمل ضربه شده و باید بر کارهایی که واقعا می تواند بهتر از دولت-ملت ها انجام دهد تمرکز کند.”

او افزود: “اما نه – ما آلمانی ها هرگز نباید فریب این حرف را بخوریم که آینده ای سعادتمند در گرو تک روی ملی است.”

خانم مرکل در انتخاباتی که انتظار می رود در ماه سپتامبر برگزار شود برای چهارمین بار نامزد خواهد شد و قبلا گفته انتظار سخت ترین مبارزه را دارد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.