آخرین خبر از وضعیت بهنام ابراهیم زاده در زندان رجایی شهر

یکشنبه, 12ام دی, 1395
اندازه قلم متن

در روزهای اخیر به دلیل آنکه معاون داخلی زندان رجائی شهر کرج، بخاطر اخبار پخش شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی پرسنل زندان رجائی شهر در وارد کردن مواد مخدر و روان گردان شیشه به داخل زندان دست دارند، بهنام را احضار و او را تهدید میکنند که اگر نسبت به تکذیب این اخبار سریعا اقدام ننماید، بلایی به سر اوخواهند آورد که دیگر نام خودش را نیز به یاد نیاورد، بهنام اظهار بی اطلاعی کرده و حاضر به قبول این کار نمیشود. این زندانبان وحشی بهنام را به سوئیت شماره ۳۵ بند ۱۰ زندان رجائی شهر انتقال میدهد، یعنی همان اتاقی که وقتی زندانیانی که مرتکب قتل شده اند، قبل از اجرای حکم قصاص و در شب آخر عمرشان به این محل انتقال داده میشوند، که البته بسیار دیده شده است که چنین زندانیانی در آخرین لحظات عمرشان، به دلیل آنکه اجرای حکم قصاصشان به تاخیر بیافتد، مبادرت به ارتکاب قتلی جدید میشوند!!

و حتی پس از آنکه این زندانی سیاسی را اینچنین به چنین جای خطرناکی منتقل مینمایند، به هنگام اخذ آمار صبح گاهی سوئیت ۳۵ در مورخ ۷ دیماه ۱۳۹۵ افسر نگهبانی به نام ترابیان اقدام به تحریک زندانیان مرتکب قتل که خطرناک تلقی میشوند نموده و با جملاتی نظیر اینکه “شماها خاک خورده های این زندان هستید و به این شخص (بهنام) اجازه عرض اندام ندهید و او را کتک بزنید و مطمئن باشید که من پشت شما خواهم بود تا زیر سوال نروید” ، اما وقتی که امتناع کردن آنها را در این خصوص میبیند، وحشیانه شروع به فحاشی نسبت به شخص بهنام ابراهیم زاده و خانواده اش مینماید .

پس از گذشت ساعاتی، افسر نگهبانی اندرزگاه مجددا با احضار زندانیانی که ” شرور و قاتل آن سوئیت ” محسوب میشوند، نظیر حمید و بهنام بخشایش (دو زندانی برادر که مرتکب قتل هایی هم در خارج از زندان و هم در داخل زندان شده اند) را احضار و به آنها اعلام میکند که اگر نسبت به ضرب و شتم و حتی کشتن بهنام ابراهیم زاده اقدام کنند، نه تنها که آنها را در گزارش ماموران زندان، بعنوان ضاربین بهنام ابراهیم زاده معرفی نخواهد کرد، بلکه گزارش قتل این زندانی را طوری تنظیم خواهد کرد که گوئی او خودزنی کرده است.

این خبر به روشنی وضعیت اضطراری بهنام ابراهیم زاده و وضع زندانها را نشان میدهد. درخواست ما اینست که وسیعا خبر رسانی کنید. این خبر را به همه جا توییت کنید. خانواده بهنام را مورد گرمترین حمایت قرار دهید.

بهنام ابراهیم زاده یک فعال دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک و حقوق انسانهاست. او بخاطر مبارزاتش و با اتهاماتی امنیتی در زندان است. بهنام باید فورا آزاد شود. احکام صادر شده برای او باید فورا لغو شود. بهنام باید تحت درمان بیماریهایش قرار گیرد. این خبر هشدار دهنده است. از بهنام به هر شکل که میتوانید و با کارزاری گسترده حمایت و پشتیبانی کنید.

۷ دیماه

از: پایگاه خبری خانواده بهنام ابراهیم زاده

*****

بیانیه های بهنام ابراهیم زاده:

اعتراض به لایحه ضدکاری اصلاح قانون کار

لایحه “اصلاح قانون کار” لایحه تحمیل محرومیت بیشتر به ما کارگران و کل مردم است. لایحه کشیدن کار بیشتر از گرده کارگر و به حراج گذاشتن نیروی کارش است. لایحه گرفتن چماق اخراج بر روی سر کارگری است که اعتراضی دارد و من هم همصدا با همکارانم به این لایحه اعتراض دارم. من هم همصدا با همکارانم خواستار خارج شدن فوری این لایحه از دستور کار مجلس و پاسخگویی فوری به خواستهای برحق ما کارگران هستم.

 در آخرین خبر رئیس کمیسیون اجتماعی از احتمال تصویب کلیت این لایحه خبر داد. اما ما کارگران این بردگی را قبول نمیکنیم. و همکاران من در سندیکای شرکت واحد، در اتحادیه آزاد کارگران ایران و در کارخانجات مختلف در آخرین اعتراضی که در مقابل مجلس اسلامی در ٢۵ آبان داشتند، اعلام کردند که اگر این لایحه از دستور مجلس خارج نشود، تحصن خواهند کرد. و من به این اتحا د و همبستگی همرزمانم درود میفرستم و اگر چه در زندانم ولی خود را همراه آنان میدانم.

یک تلاش لایحه اصلاح قانون کار، کنار زدن تعیین حداقل دستمزدها سالی یکبار و سپردن آن به قراردادهای فردی کارگران و متفرق کردن صف اعتراض ما کارگران است. در پاسخ به این موضوع ما کارگران باید متحد تر از هر سال بر سر خواست افزایش دستمزدهایمان تاکید کنیم. خصوصا اکنون که پایان سال ٩۵ است و موضوع تعیین حداقل دستمزدها در دستور قرار میگیرد، بار دیگر اعلام کنیم که دستمزد زیر خط فقر را نمی پذیریم. ما خواستار افزایش حداقل دستمزدها بالاتر از خط فقری است که خودشان اعلام کردند. یعنی بالای رقم سه میلیون و پانصد هزار تومان هستیم. ما همانظور که همکاران بازنشسته مان بیان کرده اند، درمان رایگان میخواهیم. ما همانطور که معلمان عزیز اعلام کرده اند تحصیل رایگان برای همه کودکان میخواهیم. ما نمیخواهیم کودکان ما از تحصیل خارج بمانند و کودک و کار خیابان باشند. ما خواهان امکانات کسب تحصیل برای همه کودکان هستیم.

 خوشبختانه امروز صف ما کارگران، ما معلمان ، ما بازنشستگان و ما مردم محروم جامعه متحد تر از هر وقت است. ما با صف متحد مقابل تصویب لایحه اصلاح قانون کار می ایستیم و از زندگی و معیشتمان دفاع میکنیم.

بهنام ابراهیم زاده. زندانی رجایی شهر. دی ماه

*****

در حمایت از خواستهای برحق زندانیان سیاسی در اعتصاب

بیش از یکماه است که از اعتصاب غذای آرش صادقی، مرتضی مرادپور، علی شریعی و سعید شیرزاد گذشت. و این وضعیت موجب نگرانی همه شده است. این جوانان صرفا به جرم ابراز عقایدشان و بیان خواستهای انسانی شان در زندانند و احکام سنگین زندان دارند. آنها به احکام سنگین زندان و زدن انگ امنیتی به مبارزاتشان در اعتراضند. من بهنام ابراهیم زاده فعال دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک و حقوق انسانها با احکام امنیتی ای چون اخلال در نظم و امنیت ملی شش سال است در زندانم و علیرغم تمام کردن ۵ سال حکم زندان اولم، دوباره به هفت سال و ده ماه محکوم شده ام، با تمام قدرت از اعتراض بر حق این جوانان دفاع میکنم. من بار دیگر بر پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی تاکید میکنم. من خواستار لغو تمام احکام صادر شده با احکام امنیتی چون اخلال در نظم و امنیت ملی هستم. من خواستار باطل شدن احکام این جوانان و رسیدگی فوری به وضعیت آنها هستم. من خواستار لغو پرونده تشکیل شده برای خودم و برای همرزمانم اسماعیل عبدی، جعفر عظیم زاده، محمود بهشتی، آتنا دائمی، محمود صالحی، ابراهیم مددی، داود رضوی و همه کارگران و معلمان و مبارزین در عرصه های مختلف اجتماعی هستم.

بهنام ابراهیم زاده- زندان رجایی شهر

دی ماه

منبع: پایگاه خبری خانواده بهنام ابراهیم زاده


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.