پایگاه خبری خانواده بهنام ابراهیم زاده: شورش در بند ۱۰ زندان رجائی شهر

یکشنبه, 12ام دی, 1395
اندازه قلم متن


۲۸ دسامبر ۲۰۱۶

هم اینک از بند ۱۰ زندان رجائی شهر خبر رسید که چندین نفر از زندانیان عادی که در سوئیت های بند ۱۰ نگهداری میشدند، به نام های محمد نوروزی و رضا کریمی و عبدالحسین امامی که بیش از یکماه بود در سوئیت های فاقد امکانات اولیه و حتی محروم از حق هواخوری نگه داشته میشدند، به خاطر ادامه این وضعیت و در اعتراض به اینگونه برخوردهای غیر انسانی اقدام به خودزنی با قمه و حلق آویز کردن خود نموده اند و در حالیکه همگی غرق در خون بودند، توسط برانکارد به اتاق عمل بهداری زندان منتقل شدند.

در پی این اقدام زندانیهای یاد شده، وضعیت این سالن به قدری ملتهب شده است که گارد ضد شورش به سرکرده گی باقری معروف به مامور مرگ به این سالن یورش برده اند تا از گسترده شدن اعتراضات بوسیله زندانیان دیگر جلوگیری شود و کلیه مسئولان زندان اعم از رییس کل زندان(مردانی) و معاون داخلی(داریوش امیریان) و روُسای حفاظت و بهداری مرکزی حضور دارند.

این خبر تکاندهنده نشانگر وضعیت غیر انسانی زندانها ست. زندانیانی که خود قربانیان این سیستم تبعیض و نابرابری هستند، به جای ایجاد شرایطی که بتوانند به زندگی انسانی بازگردند، در چنین جهنمی بسر میبرند. بعلاوه محاکمه این زندانیان در شرایط عادلانه ای صورت نگرفته و اکثر قریب به اتفاق آنها اساسا جرمی مرتکب نشده اند. باید به کل این بساط سرکوب و وحشیگری اعتراض کرد.

گفتنی است که این اتفاقات در همان جایی روی میدهد که زندانیان سیاسی ای نظیر بهنام ابراهیم زاده و مهدی فراحی شاندیز نیز بسر میبرند. و این ابعاد فشار و شکنجه ای که بر این زندانیان که بخاطر مبارزاتشان و بخاطر دفاع از حقوق انسانها در زندانند را به نمایش میگذارد. یک خواست زندانیان سیاسی برخورداری تمام زندانها از استانداردهای بین المللی و مناسب برای زندگی و امکانات درمانی و غذای مناسب و ملاقات با خانواده در زندان است.

از: پایگاه خبری خانواده بهنام ابراهیم زاده


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.