بیهوشی مکرر علی شریعتی در زندان اوین و ممانعت از اعزام به بیمارستان

دوشنبه, 13ام دی, 1395
اندازه قلم متن

علی شریعتی فعال سیاسی و از شرکت کنندگان در تجمع اعتراض به اسیدپاشی، در شصت و دومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی اش در زندان اوین دچار بیهوشی های مکرر شده است. علی‌رغم وضعیت جسمی «وخیم»، آقای شریعتی مسولان زندان از اعزام  وی به بیمارستان خودداری بعمل می آورند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی شریعتی در شصت و دومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با ثبت قند خون روی ۴۵ و فشار خون ۸ روی ۵ در بهداری زندان اوین نگهداری می شود.

آقای شریعتی روز جاری درپی از حال رفتن های مکرر تعادل خود را از دست داده و دچار مصدومیت «شدید» در ناحیه زانوی پای راست شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده شریعتی دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “با اینکه علی مصدوم شده بود نیز اجازه اعزام اورژانسی به بیمارستان را نداشت و تنها به پانسمان در بهداری بسنده شده.”

علی شریعتی زندانی سیاسی، روز دهم آبان‌ماه «درحال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد وی از بدو ورود در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به یادآوری است، علی شریعتی در بهمن ۹۳ بازداشت و مورخ۲۰ تیرماه سال ۹۴ بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. در مرحله تجدید نظر این حکم به ۵ سال حبس کاهش یافت.

اتهامات این فعال مدنی شرکت کننده در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.

این فعال سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. که در این رابطه به تحمل یکسال حبس محکوم شد.

شریعتی هم‌چنین سابقه بازداشت در «نیمه شعبان» سال ۹۳ به مدت یک هفته و مورخ ۲۹ بهمن سال ۹۳ را نیز در کارنامه خود دارد.

دادگاه تجدید نظر این فعال سیاسی در ۲۱ دی ماه سال ۹۴ در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. مدتی بعد در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۱۵ ماه بازداشت، به مرخصی اعزام شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.