سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: پیام کنگره دکتر حسین فاطمی (کنگره پنجم) به روزنامه نگاران ایران

شنبه, 18ام دی, 1395
اندازه قلم متن

پیام کنگره دکتر حسین فاطمی (کنگره پنجم)

به

روزنامه نگاران ایران

بنا بر همه آمارها و شواهد و نیز به باور روزنامه نگاران حرفه ای و مستقل، جمهوری اسلامی همچنان به عنوان یکی از رکورد داران مبارزه با روزنامه نگاری آزاد اندیش و گردش آزاد اطلاعات، جایگاه بالای خود را در بین دیگر دولتهای سرکوبگر جهان حفظ کرده است. قابل توجه آنکه هر اندازه سرکوب آزادیهای اجتماعی و محدودیت رسانه های جمعی و دستگیری روزنامه نگاران تشدید می شود، به همان میزان فساد سیاسی و غارت دارایی های ملی توسط مقامهای وابسته به نهادهای حاکم بر کشور هم افزایش یافته و رقم تاراج منابع مالی، و بهره مندی از رانت های ویژه، سرسام آورتر می شود. از این رو آشکار است که مبارزه با روزنامه نگاران مستقل در ایران، همواره فرایند طبیعی وحشت حکومت از افشای جنایات سیاسی و اقتصادی بوده است. روندی که خوشبختانه طی سالیان اخیر و همزمان با رشد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی کارایی خود را از دست داده است.

در این مدت شیوه ارتباطی شما روزنامه نگاران با مردم به شدت تنوع یافته و سانسور و دست اندازی دولت برای ممانعت از انتشار رویدادهای داخلی و خارجی از طریق تعطیلی روزنامه ها و سانسور سایت های اینترنتی محدودتر شده است. در سایه این تلاشها بوده که بعد از سالیان دراز که جمهوری اسلامی گمان می کرد با فشار علیه روزنامه نگاران و پاشیدن خاک در چشم حقیقت توانسته است رفتارهای مخوف خود را منکر شود یا از دیده ها پنهان سازد، اکنون با شرایطی مواجه است که خود را در محاصره آگاهی عمومی و واکنش های روزافزون مردم می بیند. اکنون بسیاری از مردم با شرکت در گروهها و کانالهای خبری که امکان عضویت میلیونها کاربر و به اشتراک گذاردن آنلاین اخبار و تحلیل های خبری را میدهند، ضمن ایجاد ارتباط مستقیم با شما روزنامه نگاران و نویسندگان، عملا انحصار خبری را از دست حکومت خودکامه خارج ساخته اند. اتفاقی که بخش دوراندیش تر جمهوری اسلامی را از تداوم پنهان کاری های همیشگی مایوس کرده است.

سیاستهای خشن و بیرحمانه نظام حاکم که همواره باعث حبس و بند و ممنوع القلم شدن صدها روزنامه نگار یا وادار شدن آنان به خروج از کشور بوده، اما هرگز نتوانسته بر اراده خلل ناپذیر شما روزنامه نگاران آزاده در اثر گذاری و ارتباط با گروههای مختلف اجتماعی خصوصا جوانان را کمرنگ کند.

پنجمین کنگره سارمانهای جبهه ملی ایران در خارج کشور ضمن ارج نهادن به ایستادگی و از خود گذشتگی شما روزنامه نگاران ایرانی در برابر استبداد حاکم، خواستار رعایت و تضمین حقوق شهروندان، آزادی گردش اطلاعات، لغو سانسور، رفع ممنوعیت قلم  و آزادی فوری و بی قید و شرط روزنامه نگارانی همچون عیسی سحرخیز، آفرین چیت ساز، سامان صفرزایی، احسان مازندرانی و دیگر روزنامه نگاران دربند از زندانهای جمهوری اسلامی است.

ما نمایندگان کنگره بر این تاکید می کنیم که تداوم اینگونه رفتارهای غیر انسانی نتیجه ای جز زوال بیش از پیش مشروعیت نظام حاکم در افکار عمومی نخواهد داشت و روز به روز چهره حاکمیت را در افکار عمومی بی اعتبارتر خواهد کرد.

کنگره پنجم سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
لس آنجلس ۲۱ آذر ۱۳۹۵ برابر ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶

انتشار از طرف:
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۱۸ دیماه ۱۳۹۵ برابر ۷ ژانویه ۲۰۱۷
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/
/


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.