پایان اعتصاب غذای سعید شیرزاد پس از ۳۹ روز

یکشنبه, 26ام دی, 1395
اندازه قلم متن

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی کرج ساعاتی پیش پس از دیدار با مسئولان زندان و وعده مساعد مسئولین برای بررسی مطالبات وی به اعتصاب غذای خود در سی و نهمین روز پایان داد. امروز علی شریعتی دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین نیز در روز هفتادم از اعتصاب غذای ناپیوسته خود به درخواست فعالان مدنی و سیاسی به اعتصاب خود پایان داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج امروز پس از دیدار با نماینده دادستان و قاضی ناظر بر زندان و وعده مساعد آنان مبنی بر توجه به مطالبات معترضانه این زندانی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای شیرزاد از ۳۹ روز پیش به اعتصاب غذا مبادرت کرده بود و روز گذشته نیز به دلیل وخامت حال به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود.

این زندانی بعد از پایان اعتصاب غذا راهی بهداری شد و با تزریق سرم غذایی این اعتصاب را پایان داد.
روز گذشته آقای شیرزاد در بیمارستان امام خمینی مورد معاینه قرار گرفته بود، بعد از انجام آزمایشات و گرفتن نوار قلب از این زندانی، مشخص شد معده او دچار ترشح اسید شده، بدون او با کمبود آب مواجه است و همچنین ماهیچهای ساق پای این زندانی دچار انقباض شدید شده است.

این زندانی در اعتصاب غذا بعد از تزریق یک سرم مربوط به تنظیم ضربان قلب، به دلیل ممانعت از تزریق سرم غذایی، ساعت ۵ صبح دوباره به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

لازم به یادآوری است، سعید شیرزاد، از روز هفدهم آذرماه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار و فقدان امنیت زندانیان عقیدتی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی در نامه ای به مسئولان زندان اعلام کرده به دلایلی از جمله “توهین مستمر ماموران به خانواده های زندانیان، عدم قبول نامه های رسمی اعتصاب غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان میشود، بازداشت اعضای خانواده های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه توسط مامورین و نهایتا جلوگیری از گردش هوا در سالن با جوشکاری در و پنجره ها که سلامت زندانیان را در معرض خطر می اندازد” دست به این اعتصاب غذا می زند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.