رئیس کل بانک مرکزی: نرخ تورم تک رقمی شد/ تورم دی ماه به ۹.۲ رسید

سه شنبه, 5ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امسال بعد از ۲۵ سال شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم بودیم که این دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

ولی الله سیف در ششمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری افزود: شرایط اقتصادی کشور روند مثبتی را نشان می دهد، این در حالی است که تورم دیماه هم امروز اعلام می شود و تورم نقطه به نقطه ۹.۲ درصد است و پیش بینی می شود که در طول سال ۹۵ بعد از ۲۵ سال تورم تک رقمی خواهیم داشت که این دستاورد مهمی است.

به گزارش مهر، رئیس کل بانک مرکزی افزود: در مورد رشد اقتصادی هم باید گفت برخی اوقات به نظر می رسد که نسبت به دستاوردهای برجام اجحاف می شود، اگرچه ما انتقاداتی داریم ولی کسی نمی تواند منکر دستاوردهای اقتصادی برجام شود، همانطور که حجم صادرات نفت، دسترسی ها و گشایش های نظام بانکی نیز افزایش یافته، به هرحال وضع موجود به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از برجام نیست.

به گفته وی، بی انصافی است که اگر این دستاوردها را نادیده بگیریم؛ قابل تردید نیست دستاوردهایی که در آرامش و ثبات بازار ارز در کشور به وجود آمده نسبت به گذشته شرایط مطلوبی است و کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز و کنترل و منطقی کردن نرخ آن، نشانگر آن است که بانک مرکزی اجازه داده که نرخ ارز نوسان اقتصادی داشته باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.