دکتر سید محمد حسن حسینی: چرایی ترجیح ثروت بر علم!

سه شنبه, 5ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

در ارزش علم از دیدگاه اسلام همین بس که پیامبر اکرم (ص) فرمودند “ز گهواره تا گور دانش بجوی”. اما امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که نه تنها دانش آموزان ما بلکه بیش از ۹۵% جامعه ایران ثروت را بر علم ترجیح می دهند. – این در حالیست که جامعه ما ظاهرا توسط حاکمان مسلمان اداره می شود! به راستی چرا علم و عالم برای جامعه ما ارزشی ندارند؟!

همانطور که بارها و در مقالات متعدد گفته ام حاکمان ما فقط اسم اسلام را یدک می کشند و از اسلام تنها بعنوان ابزاری برای حکومت کردن و منافع قبیله ای خود سو استفاده می کنند. واقعیت این است که حاکمان ما بر مبنای جهل و ترس و فقر مردم حکومت می کنند و بنابراین علم و عالم واقعی را تهدید – و نه فرصت – می بینند. حاکمان ما به خوبی می دانند که اگر دانش آموزان ما و مردم به علم و دانش به معنای واقعی آن گرایش پیدا کنند متفکر، منتقد، تحلیلگر، علت و معلول یاب، ظلم ستیز و عدالت جو می شوند. و آزانجا که حاکمان ما بی کفایت و نالایق بوده و تنها به واسطه ریا و تزویر و تبانی و رانت و تهدید و ارعاب و اسلحه بر مسند قدرت نشسته اند توانایی و پتانسیل حکومت کردن بر چنین ملتی را نخواهند داشت. برای همین هم هست که حاکمان ما علمای واقعی را که در پروسه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اثر گذار هستند و باعث بیداری انتقادی ملت می شوند مطرود و منزوی و معدوم می کنند تا آنها را مایه عبرت جامعه کنند که مبادا جامعه راه آنها را که از مسیر علم اندوزی می گذرد در پیش بگیرند و ….

علاوه بر اینها، در راستای سیاست علم و عالم ستیزی خود، حاکمان ما از طریق سیستم آموزشی و رسانه ها جو فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه را طوری مدیریت و مهندسی می کنند که مردم به ثروت و ثروتمند شدن بیندیشند تا به علم و آگاهی و آزادی و کرامت و شرافت انسانی خود. حاکمان ما می خواهند که مردم جز به شکم و زیر شکم خود فکر نکنند که همانطور که اشاره شد تا حد زیادی هم موفق شده اند چرا که پر فروش ترین کتاب ها در ایران کتاب های آشپزی و تعبیر خواب هستند. خروجی سیستم آموزشی ما مردمی هستند که یاد گرفته اند طوطی وار تکرار کنند، میمون وار تقلید کنند و گوسفند وار زندگی کنند و به این که چه کسانی و به چه قیمتی به آنها حکومت می کنند و در حال استحمار و استعمار و استثمار و چپاول و غارت آنها هستند کاری نداشته باشند.

منبع
http://beyondelt.blogfa.com
ترعیب، بازداشت و شکنجه دکتر سید محمد حسن حسینی توسط سپاه پاسداران
http://melliun.org/iran/101896


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.