صدور قرار وثیقه؛ آخرین وضعیت شهناز اکملی در زندان اوین

جمعه, 8ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، روز گذشته توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و هم اکنون در «سلول های چند نفره» بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شود. خانم اکملی که پیش تر گزارش شده بود به دلایل نامعلومی به بیمارستان منتقل شده امروز طی تماس کوتاهی از صدور قرار وثیقه برای خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز، شهناز اکملی در تماس کوتاهی که با خانواده اش داشته، از صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و نگهداری وی در «سلول های چند نفره» بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده است.

روز گذشته، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، توسط نیروهای نهاد اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی اش منتقل شد. ماموران اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسائل مربوط به خانم اکملی را توقیف کردند.

پیشتر، یک منبع نزدیک به خانواده کریم بیگی در مورد آخرین وضعیت خانم اکملی به گزارشگر هرانا گفت: “از روز گذشته پیگیری های این خانواده بی نتیجه مانده و هنوز هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت او ندارند.”

این منبع مطلع با تاکید بر «نگرانی شدید» خانواده کریم بیگی، ادامه داد: “مسئولین مربوط بدون هیچ توضیحی به آنها گفته اند شب گذشته خانم اکملی به بیمارستان منتقل شده است.”

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

خانم اکملی هرسال پیش از برگزاری مراسم یادبود فرزندش، توسط نهادهای امنیتی احضار شده و در مورد محدودیت برگزاری این مراسم تذکر دریافت کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.