کاوه ال حمود: ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان

چهارشنبه, 13ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

با نگاهی روانکاوانه به ترامپ براحتی می شود تشخیص داد که ترامپ شخصیتی خودشیفته (نارسیست) و نابهنجار دارد، قبل و بعد از انتخابات بار ها شاهد بدزبانی ها و سخنان توهین آمیز ترامپ علیه مخالفانش بوده ایم. ترامپ در گردهمایی خود مخالفانش را با بد ترین و رکیک ترین الفاظ مورد حمله قرار داده و از حامیانش می خواهد که آنان را از مراسم بیرون بیندازند. او خبرنگاران و روزنامه نگارانی را که علیه وی مطلب می نویسند را “نفرت انگیز” و “بازنده” می خواند. و بعد از قرار گرفتن در قدرت انها را یایکوت کرده است. اگر بخواهیم یک نمونه ایرانی برای ترامپ مثال بزنیم باید گفت ترامپ یک نمونه از کاراکتر بی دنده و ترمزی احمدی نژادی است.

هر چند دلایل جامعه شناسانه روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا به اندازه کافی روشن است ولی برای خیلی ها پیروزی وی غیر منتظره و شوک آور بود و با وجود این که چند روزی از روی کار آمدن وی نگذشته است در دنیای حقوق بشر نیز نگرانی های جدی بوجود آورده است.

هزاران استاد دانشگاه های امریکا و مجامع حقوق بشری و از جمله ۱۱ برنده جایزه نوبل سیاستهای ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کرده و مورد انتقاد قرار دادند
وزرای خارجه فرانسه و المان با اقدامات ترامپ ابراز مخالفت کردند.

مارگارت هانگ مدیر اجرایی سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی که پس از پیروزی ترامپ بر روی تارنمای سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است، منتشر شد، گفت: در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد لفاظی‌های “مسموم و مضطرب کننده” از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب و سایرین بودیم.

وی افزود: این لفاظی‌های مسموم نبایستی ( با پیروزی ترامپ) تبدیل به سیاست و منش دولت جدید آمریکا شوند.

این مدیر سازمان عفو بین‌الملل اضافه کرد: “بیگانه‌ ستیزی و بحث‌های جنسیتی و سایر موارد نفرت انگیز که از سوی ترامپ بیان شد نبایستی در دولت ( آمریکا) جایگاهی داشته باشد”.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از ترامپ خواست تا به مسایل حقوق بشری احترام بگذارد. شعارهای دونالد ترامپ پیش از انتخابات٬ بسیاری از کنش‌گران و حتی مردم عادی را نگران کرده بود، شعارهایی که بوی نفرت‌پراکنی می‌دهد و حقوق زنان، مهاجران و حتی مردم خود آمریکا را مورد تهدید قرار داده است.

همه این ها در کنار سیاست بسیار مخرب اوباما در خاورمیانه و بخصوص سیاست مماشات وی با آخوندهای جنایتکار فضایی بوجود آورده است که در نظر بعضی از ایرانیان ترامپ بعنوان ناجی و در چشم برخی دیگر یک فاشیست دیده شود.

در این میان کسانی که هیچ گاه کاری به سیاست نداشتند و در آشفته بازار سیاست بدنبال منافع فردی خودشان بودند با برهم خوردن تعادل ۸ ساله دوران زمامداری اوبا که به حق دوران طلایی ایرانیان دو تابعیتی مقیم امریکا و اروپا محسوب می شد در میان این جماعت ولوله ای به پا کرده و واکنش های زیادی را بر انگیخته است که چرا امریکا بین مردم ایران با رژیم حاکم بر ایران تفاوتی قائل نمی شود؟ اگر رژیم حاکم بر ایران را می خواهد مجازات کند نباید تر و خشک را یکجا بسوزاند. … ابتدا باید گفت که به صحنه آمدن این جماعت خود امر مبارک، مثبت و فرخنده ای است کما اینکه این حرف درستی است ولی اگر به سابقه امر و کارنامه ایرانیان دو تابعیتی مقیم امریکا بطور خاص و مقیم اروپا بطور عام نگاهی بیندازیم می بینیم که تا حدودی این بینش در باره ایرانیان دو تابعیتی زیاد هم بی پایه و اساس نیست، کلا این دسته از ایرانیان که در این مقاله از آنها با نام ایرانیان دو تابعیتی نام می برم منظور کسانی است که در مقابل سرکوب و نقض حقوق بشر توسط اخوندها همواره بی تفاوت بوده و اغلب منافع خود را در بی تفاوتی نسبت به جنایاتی که رژیم آخوندی در ایران در حق هموطنانشان می کند می بینند و برای حفظ و تضمین رفت و امد ها و سفر بی خطر خود به ایران و صیانت از دارایی هایشان در ایران اساسا کاری به جنایات رژیم ندارند و بعضا بخشی از همین ها تا آنجا پیش رفتند که تروریسم رژیم آخوندی حاکم بر ایران را انکار کرده در نمایش های انتخابات رژیم شرکت می کنند و به نوعی حتی مردم را مدافع سیاست های منطقه ای نظام و کشتار مردم سوریه، عراق، یمن، لبنان و بحرین و….می شناسانند و تا حدی در لجنزار آخوندی غوطه ور شده اند که از مدافعان حرم ( اصطلاحی که رژیم آخوندی به جنایتکاران و قاتلان اعزامی برای کشتار مردم سوریه اطلاق می کند) حمایت می کنند و از قاسم سلیمانی جنایتکار با نام “سردار عارف” یاد می کنند. .. و در مراسم مذهبی و سینه رنی هایی که سفارت اخوندی در اروپا و امریکا و کانادا ترتیب می دهد فعالانه شرکت می کنند…

در رابطه با ترامپ نیز باید گفت که چقدر خوب می شد اگر واقعا ترامپ قصد واقعی برای در افتادن با رژیم آخوندها را داشته باشد ولی همواره گفته شده است که هیچ گاه روش های ضد دمکراتیک و فاشیستی نتایج خوب و انسانی به بار نمی آورد و تجربه سالیان نیز موید همین واقعیت است و ما ایرانیان مخالف همواره از سیاست مماشات دولت آمریکا بطور خاص و غرب بطور عام با آخوندهای جنایتکار حاکم بر میهنمان ضربه ها خورده ایم و به همین دلیل به ترامپ، امریکا و هر کس دیگری می گوئیم ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.