ولایتی، ترامپ را رجزخوان بی‌پشتوانه خواند

جمعه, 15ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه ای در امور خارجی، رییس جمهوری جدید آمریکا را به رجزخوانی متهم کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران برای انجام آزمایشات موشکی اش به مجوز هیچ کشور از جمله ایالات متحد آمریکا نیاز ندارد. او گفته است که موشک های جمهوری اسلامی ایران دفاعی هستند و این کشور “به فعالیت های موشکی اش ادامه خواهد داد.”

علی اکبر ولایتی دونالد ترامپ را فردی افراطی خوانده که، به گفتۀ او، ناراضیان بسیاری در خود آمریکا به وجود آورده است. ولایتی سپس به رییس جمهوری آمریکا توصیه کرده که به تجارب رؤسای جمهوری پیشین آمریکا در افغانستان و عراق رجوع کند تا دریابد “رجزخوانی بدون پشتوانه فایده ای ندارد و رییس جمهور جدید آمریکا خود را ملعبه قرار ندهد.”

مشاور علی خامنه ای سپس از جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی منطقه ای یاد کرده و افزوده است که “رییس جمهوری بی تجربۀ” آمریکا نیز بزودی درخواهد یافت که “تهدید جمهوری اسلامی ایران کارساز نیست و باید رجزخوانی های بی پشتوانه را تمام کند.” او همچنین گفته است که حکومت “ایران قدرت اول منطقه است و برای دفاع از خود از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد.”

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا، آزمایش اخیر موشکی ایران را محکوم کرد و رسماً به رهبران جمهوری اسلامی هشدار داد که از این پس دولت آمریکا اقدام های تهران را زیر ذره بین قرار می دهد. دونالد ترامپ نیز در صفحۀ توئیتری اش نوشت که جمهوری اسلامی ایران اولین اخطار خود را به دلیل آزمایش موشکی اش رسماً دریافت کرد. وی همچنین گفته است که رهبران ایران باید “شکرگزار توافق فاجعه باری باشند که با دولت آمریکا منعقد کرده اند.” رییس جمهوری آمریکا همچنین نوشته است که عراق به اشغال جمهوری اسلامی ایران درآمده است.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.